< powrót
Jak wybrać odpowiedni warsztat - oczekiwania vs rzeczywistość?

Jak często miewacie mieszane uczucia po wizycie w warsztacie? Zanim zadacie sobie to pytanie, sprawdźcie, co i dlaczego wpływa na Waszą opinię. Dlaczego niektóre praktyki serwisowe wzbudzają w Was niepokój, i które z nich są uzasadnione, a które nie powinny mieć miejsca? Na co zwrócić szczególną uwagę wybierając miejsce serwisowania pojazdu aby osiągnąć pełną satysfakcję?

Odpowiadamy na najczęściej zadawane przez Was pytania:

  1. Serwis, z którego usług korzystam, oferuje termin wizyty za około 2 -3 tygodnie.  

 Nie należy ukrywać, że serwis samochodowy, który jest ceniony wśród klientów ma bardzo duże obłożenie. To w dużej mierze świadczy o zainteresowaniu danym miejscem wśród klientów. Warto zaznaczyć, że taki warsztat cieszy się dużym zaufaniem a klienci regularnie tam wracają. Z drugiej strony zbyt długi czas oczekiwania może świadczyć o złej organizacji pracy, brakach kadrowych, czy nieprawidłowym planowaniu napraw. Dlatego sieć Eurowarsztat słucha potrzeb klientów i wyciąga wnioski. 

Staramy się, aby mimo dużego zainteresowania naszymi usługami, klient otrzymał realny termin wizyty. Dzięki nieustannie doskonalonym umiejętnościom zarządzania udaje nam się to osiągnąć. Jednocześnie zachowując wysoką jakość wykonywanych usług. 

  1. Odnoszę wrażenie, że zaplanowana naprawa trwa zbyt długo. Mimo podstawienia pojazdu na umówiony termin, nikt od kilku dni się nim nie zajął. 

 Termin wizyty niewątpliwie powinien być terminem rozpoczęcia diagnostyki lub umówionej wcześniej naprawy. Po to umawiamy konkretne daty, aby móc w tym czasie przyjąć umówione pojazdy. Na tej samej zasadzie umawiamy się do lekarza, lub dentysty. Szanujemy czas własny i czas naszych klientów. Czas naprawy zależy od wielu czynników: rozległości uszkodzeń, czasu demontażu i montażu uszkodzonych części, rodzaju usterek, oraz dostępności części. Standardowy przegląd z wymianą oleju oraz filtrów, nie powinien trwać dłużej niż 3 godziny. Należy tu podkreślić, że czas wymiany filtrów oraz oleju, czy sprawdzenia konkretnych podzespołów, jest różny dla poszczególnych pojazdów. Czas poszczególnych napraw można określić dopiero po wykonanej wcześniej, szczegółowej diagnostyce. Z całą pewnością - kilkudniowy postój pojazdu w warsztacie przy konieczności wymiany klocków, tarcz i łączników stabilizatora jest absolutnie nieuzasadniony. Mając pełną świadomość w jak dynamicznych czasach przyszło nam żyć, realnie szacujemy czas naprawy i dążymy do wypracowania zawsze satysfakcjonującego kompromisu. 

  1. Nie jestem przekonany co do jakości wykonywanych usług przez serwis, z którego korzystam. 

 Jakość to dla wielu słowo klucz. Obok czasu to jeden z najważniejszych aspektów, który biorą pod uwagę osoby zarządzające m.in. flotą w firmie. Przez niefachowo wykonaną naprawę tracimy czas i pieniądze. Kto z nas tego nie doświadczył? Szybka naprawa, auto wyjeżdża z serwisu i następnego dnia staje na autostradzie. Koszty holowania, koszty ponownej naprawy (być może tym razem się uda). Nie licząc już straty czasu pracownika.. Trafna diagnoza idzie w parze z rzetelnie wykonaną naprawą. Oczywiście braku wiedzy mechanika nie zastąpią żadne najnowsze maszyny. Fachowo wykonana praca to najlepsza wizytówka każdego cenionego warsztatu. Dlatego właśnie konsekwentnie i regularnie szkolimy pracowników warsztatów. Przepracowujemy każdy podzespół, rozbieramy go na czynniki pierwsze – dosłownie!  

A to wszystko pod okiem doświadczonych specjalistów. Pracujemy z pasją i wiemy, że praktyka czyni mistrza. 

Dlatego powierzając nam swoje auto, masz pewność, że trafiłeś pod dobry adres. 

  1. Czy to naprawdę musi tyle kosztować? 

Słyszmy, że albo tanio albo dobrze. Pytanie, co oznacza tanio, a co drogo? Czy dla każdego i w każdej sytuacji te określenia mają takie samo znaczenie? Bez wątpienia wyższa jakość będzie wiązała się z wyższą ceną. Pytanie, czy zamontowanie części najniższej jakości to przypadkiem nie złudna oszczędność?  

„Ja naprawiam samochód w warsztacie znajomego, płacę grosze, ale często wracam na poprawki” 

„Ja serwisuje auto tylko w ASO, co prawda ceny są wysokie, ale części wysokiej jakości” 

Która z tych wypowiedzi bardziej pasuje do Ciebie? A może już znalazłeś złoty środek? Tak! Złoty środek naprawdę istnieje  

Jak to w rzeczywiści wygląda ‘od kuchni’ i co zrobić żeby zyskać pełną satysfakcję? 

Zapamiętajcie trzy podstawowe zasady:

  • Po pierwsze: nie tylko ASO gwarantuje wysokiej jakości części – o tym, że nie musicie serwisować pojazdów na gwarancji w ASO i używać części OE mówiliśmy już wielokrotnie. Dla przypomnienia, polecamy odświeżenie naszego artykułu o częściach OEQ. 

Tak więc, odpowiedzią na jakość i oszczędność jednocześnie są:  części OEQ. I to dotyczy nie tylko pojazdów gwarancyjnych. Części OEQ to części nie odbiegającej jakością od tych oryginalnych – za to ceną zdecydowanie tak. Do Was należy decyzja jaki produkt wybierzecie. Warto jednak pamiętać, żeby nie decydować się na te z najniższej półki. Jakość to testy wytrzymałości, gwarancja dłuższej żywotności, zwiększenie komfortu użytkowania oraz bezpieczeństwa.  

  • Po drugie: niewyszczególniona stawka za czas naprawy. Brak wskazanych kosztów robocizny na kosztorysie, w zamian za to ryczałt. Należy pamiętać, że większość napraw ma określone normy czasowe, w specjalnie stworzonych do tych celów programach. Oczywiście, zdarzają się naprawy problematyczne, których producent nie jest w stanie przewiedzieć. Wynikają one głównie ze złożoności usterek, lub zaniedbania stanu pojazdu, co utrudnia demontaż konkretnych części, lub odnalezienie przyczyny problemu. Wszystkie inne naprawy, muszą mieć podane normy czasowe. Podany czas mnożymy przez ustaloną stawkę za roboczogodzinę co daje nam koszt robocizny. Warto więc przy wyborze odpowiedniego warsztatu pamiętać o ustaleniu jednolitej stawki za roboczogodzinę.  
  • Po trzecie: Znajomość kosztów na każdym etapie naprawy. To Ty decydujesz ile zapłacisz. Obowiązkiem warsztatu jest poinformowanie Cię o dodatkowych usterkach, oraz o kosztach z nimi związanych. Przykład: serwis wykonuje planowany przegląd olejowy pojazdu. Znasz cenę oleju, filtrów oraz robocizny. Przy odbiorze pojazdu, doradca informuje Cię, że musiał wymienić klocki, bo skoro były całkowicie zużyte wydało mu się to oczywiste. Dodatkowo wymieniono płyn hamulcowy i żarówkę. Nie pozostawiono Ci wyboru, jakiej marki części i w jakiej cenie chcesz użyć. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Z drugiej strony możesz wymagać wymiany części eksploatacyjnych podczas przeglądu, bez każdorazowej autoryzacji. Takie zasady jednak, powinny być ustalone na konkretnych warunkach, uwzględniając Twoje preferencje. Pamiętaj, że masz prawo wynegocjować dostosowane do swoich potrzeb warunki współpracy. 

Reasumując, pamiętaj, aby serwisować pojazdy w warsztatach, które spełniają Twoje oczekiwania. Przed podjęciem współpracy warto zasięgnąć opinii o danej firmie  i szczegółowo ustalić warunki współpracy już na samym początku. 

Serwisowanie pojazdów flotowych z Eurowarsztat Flota to: 

  • Przejrzyste zasady 
  • Warunki współpracy dostosowane do Twoich potrzeb 
  • Oszczędność czasu 
  • Poczucie zaufania 
  • Wysoka jakość usług 

Jeśli chciałbyś zapytać o dostępność produktów innych marek na potrzeby swojej floty samochodowej, zadzwoń pod numer  570 999 551  lub napisz na adres  . Na pewno znajdziemy dla Ciebie to czego szukasz, przez co obsługa floty samochodowej będzie na odpowiednim poziomie. 

 

Nasi dostawcy

  • Bosch - pozostałe Bosch - pozostałe
  • Delphi Delphi
  • Liqui Moly Liqui Moly
  • Textar Textar
  • Actia Actia
  • ATE ATE
  • Beta Beta
  • TRW TRW
  • Valeo Valeo
  • Bosal Bosal
  • Brembo Brembo
  • Dayco Dayco
  • Denso Denso
  • Exide Exide
  • Febi Febi
  • Filtron Filtron
  • Gates Gates
  • Shell Shell
  • Hella Hella
  • Hengst Hengst
  • Holts Holts
  • Honeywell Honeywell
  • Johnson Controls Johnson Controls
  • KYB KYB
  • Schaefller Schaefller
  • Mahle Mahle
  • Mintex Mintex
  • Monroe Monroe
  • NGK NTK NGK NTK
  • Osram Osram
  • SKF SKF
  • Sogefi Sogefi
  • Walker Walker
  • Wix Filter Wix Filter
  • Yokohama Yokohama
  • ZF ZF
  • Contitech Contitech
  • Lotos Lotos
  • NTN SNR NTN SNR
  • NRF NRF
  • GSP GSP
  • NEOLUX NEOLUX
  • MANN-FILTER MANN-FILTER
  • AS PL AS PL
  • GKN GKN
  • Erling Erling
  • Corteco Corteco