Zawieszenie w Fordzie Focusie - to warto wiedzieć
Ford Focus to jedno z najczęściej spotykanych aut na polskich drogach - kto z Was miał okazję prowadzić to autko? Sprawdź jakie elementy zawieszenia focusa najczęściej ulegają zużyciu i wymagają wymiany!
Ford Focus został wprowadzony na rynek w roku 1998 i okazał się wielkim sukcesem. Niemniej jednak, statystyki podają, że jest to jeden z modeli najczęściej odwiedzających warsztaty. Mając to na uwadze, zidentyfikowaliśmy kilka elementów zawieszenia, które w tym modelu ulegają zużyciu i wymagają wymiany.
ZAWIESZENIE PRZEDNIE
Niezależne zawieszenie przednie w Fordzie Focusie oparte jest na kolumnach McPhersona połączonych ze zwrotnicą oraz na wahaczach i stabilizatorze. Zużyte łączniki stabilizatora, mogą powodować stukanie podczas pokonywania nierówności drogowych.
Jednym z najczęściej zużywających się elementów w modelu MK 2 są tuleje wahacza (rys. 1). Element ten jest dostępny wraz z całym wahaczem lub jako oddzielna część zamienna z nowymi śrubami mocującymi. Ta druga jest dostępna w ofercie Febi i stanowi tańszą alternatywę do wymiany całego wahacza, który bez problemu daje się rozebrać na części.ZAWIESZENIE TYLNE
Do modelu Ford Focus opracowano, przyjęte z dużym uznaniem, zawieszenie wielowahaczowe. Jego k
ompaktowa konstrukcja pozwala wygospodarować maksymalną przestrzeń bagażową i zapewnia doskonałe prowadzenie. Cienki wahacz prowadzący utrzymuje koło w osi wzdłużnej pojazdu oraz absorbuje momenty podczas hamowania pojazdu. Jest on wspierany przez trzy inne wahacze pomagające utrzymać koło we właściwej pozycji. Wszystkie te elementy wyposażone są w tuleje, które podatne są na zużycie. montażu. W innym przypadku dojdzie do zawinięcia gumy, co w rezultacie prowadzi do skrócenia żywotności tulei (rys. 3).
Wiele oferowanych przez febi komponentów układu zawieszenia jest dostępnych w zestawach ProKit, które zawierają wszystkie elementy montażowe potrzebne do przeprowadzenia naprawy. Pozwala to mechanikowi zaoszczędzić czas i pieniądze, ponieważ nie ma potrzeby wyszukiwania i zamawiania dodatkowych części zamiennych.
Po przeprowadzeniu naprawy układu zawieszenia, zaleca się kontrolę geometrii kół, co zapewni odpowiednie prowadzenie pojazdu.