Zawieszenie w Fordzie Focusie - to warto wiedzieć

Udostępnij artykuł:

Zawieszenie w Fordzie Focusie - to warto wiedzieć

Ford Focus to jedno z najczęściej spotykanych aut na polskich drogach - kto z Was miał okazję prowadzić to autko? Sprawdź jakie elementy zawieszenia focusa najczęściej ulegają zużyciu i wymagają wymiany!

Ford Focus został wprowadzony na rynek w roku 1998 i okazał się wielkim sukcesem. Niemniej jednak, statystyki podają, że jest to jeden z modeli najczęściej odwiedzających warsztaty. Mając to na uwadze, zidentyfikowaliśmy kilka elementów zawieszenia, które w tym modelu ulegają zużyciu i wymagają wymiany.

ZAWIESZENIE PRZEDNIE

Niezależne zawieszenie przednie w Fordzie Focusie oparte jest na kolumnach McPhersona połączonych ze zwrotnicą oraz na wahaczach i stabilizatorze. Zużyte łączniki stabilizatora, mogą powodować stukanie podczas pokonywania nierówności drogowych.

Jednym z najczęściej zużywających się elementów w modelu MK 2 są tuleje wahacza (rys. 1). Element ten jest dostępny wraz z całym wahaczem lub jako oddzielna część zamienna z nowymi śrubami mocującymi. Ta druga jest dostępna w ofercie Febi i stanowi tańszą alternatywę do wymiany całego wahacza, który bez problemu daje się rozebrać na części.

ZAWIESZENIE TYLNE

Do modelu Ford Focus opracowano, przyjęte z dużym uznaniem, zawieszenie wielowahaczowe. Jego k

ompaktowa konstrukcja pozwala wygospodarować maksymalną przestrzeń bagażową i zapewnia doskonałe prowadzenie. Cienki wahacz prowadzący utrzymuje koło w osi wzdłużnej pojazdu oraz absorbuje momenty podczas hamowania pojazdu. Jest on wspierany przez trzy inne wahacze pomagające utrzymać koło we właściwej pozycji. Wszystkie te elementy wyposażone są w tuleje, które podatne są na zużycie. montażu. W innym przypadku dojdzie do zawinięcia gumy, co w rezultacie prowadzi do skrócenia żywotności tulei (rys. 3).

 

Wiele oferowanych przez febi komponentów układu zawieszenia jest dostępnych w zestawach ProKit, które zawierają wszystkie elementy montażowe potrzebne do przeprowadzenia naprawy. Pozwala to mechanikowi zaoszczędzić czas i pieniądze, ponieważ nie ma potrzeby wyszukiwania i zamawiania dodatkowych części zamiennych.

 

Po przeprowadzeniu naprawy układu zawieszenia, zaleca się kontrolę geometrii kół, co zapewni odpowiednie prowadzenie pojazdu.

 

>>>Znajdź najbliższy serwis EuroWarsztat<<<