Zawieszenie w Fordzie Focusie - to warto wiedzieć
![Zawieszenie w Fordzie Focusie - to warto wiedzieć](https://eurowarsztat.sirv.com/userfiles/news/487/1574155569.jpg?format=optimal&ts=1620739141)
Ford Focus to jedno z najczęściej spotykanych aut na polskich drogach - kto z Was miał okazję prowadzić to autko? Sprawdź jakie elementy zawieszenia focusa najczęściej ulegają zużyciu i wymagają wymiany!
Ford Focus został wprowadzony na rynek w roku 1998 i okazał się wielkim sukcesem. Niemniej jednak, statystyki podają, że jest to jeden z modeli najczęściej odwiedzających warsztaty. Mając to na uwadze, zidentyfikowaliśmy kilka elementów zawieszenia, które w tym modelu ulegają zużyciu i wymagają wymiany.
ZAWIESZENIE PRZEDNIE
Niezależne zawieszenie przednie w Fordzie Focusie oparte jest na kolumnach McPhersona połączonych ze zwrotnicą oraz na wahaczach i stabilizatorze. Zużyte łączniki stabilizatora, mogą powodować stukanie podczas pokonywania nierówności drogowych.
![Rys. 1](/userfiles/aktualnosci/dla%20kilenta%20ostatecznego/tuleje%20wahacza.jpg)
ZAWIESZENIE TYLNE
Do modelu Ford Focus opracowano, przyjęte z dużym uznaniem, zawieszenie wielowahaczowe. Jego k
![](/userfiles/aktualnosci/dla%20kilenta%20ostatecznego/Rys.%203.jpg)
Wiele oferowanych przez febi komponentów układu zawieszenia jest dostępnych w zestawach ProKit, które zawierają wszystkie elementy montażowe potrzebne do przeprowadzenia naprawy. Pozwala to mechanikowi zaoszczędzić czas i pieniądze, ponieważ nie ma potrzeby wyszukiwania i zamawiania dodatkowych części zamiennych.
Po przeprowadzeniu naprawy układu zawieszenia, zaleca się kontrolę geometrii kół, co zapewni odpowiednie prowadzenie pojazdu.