Rozrząd w technologii BIO
Wszechobecny downsizing silników spalinowych nie jest odosobnionym trendem. Coraz większa moc silników przy jednocześnie relatywnie niewielkiej pojemności skokowej powoduje konieczność stosowanie niekonwencjonalnych rozwiązań. Jednym z nich jest układ rozrządu wykonany w technologii BIO (belt in oil). Rozwiązanie to zostało wprowadzone do montażu w 2008 roku przez firmę Ford. Pierwszym modelem z tego typu paskiem był silnik 1.8 TDCI, gdzie zastąpił on wcześniejsze rozwiązanie napędu pompy Common Rail wykorzystujące łańcuch.
Czasem technologia BIO jest stosowana także jako alternatywa łańcuchowego układu napędzającego pompę oleju na przykład w silnikach grupy VAG. Aktualnie, ponieważ rozwiązanie to nie potrzebuje zbyt wiele miejsca, jest trwałe i ciche, znalazło zastosowanie w silnikach z rodziny EcoBoost Forda i PureTech PSA. Paski zatopione w oleju charakteryzują się wysoką odpornością na ścieranie i temperaturę. Ich nominalną żywotność (np. Ford 1.0 EcoBoost – 10 lat i 240.000km) można osiągnąć stosując zalecenia producenta odnośnie stosowanego oleju silnikowego. Eksploatacja w/w rozwiązanie z użyciem nieprawidłowej specyfikacji oleju silnikowego grozi poważnym uszkodzeniem silnika.
Częstym czynnikiem powodującym awarie układu BIO jest przekonanie właścicieli aut, iż pod metalową, dokładnie uszczelnioną osłoną znajduje się łańcuch i dopóki nie hałasuje, nie należy do niego zaglądać.W ofercie firmy NTN-SNR ROULEMENTS mogą Państwo znaleźć kompletne zestawy rozrządu (np. do silników EcoBoost - numer referencji KD452.29 lub KD452.30).
Korzystając z doświadczenia NTN-SNR ROULEMENTS oraz sieci EuroWarsztat mają Państwo gwarancję wysokiej jakości produktu i usług!