Co to jest technologia Carbon Boost 2.0 w akumulatorach?

Co to jest technologia Carbon Boost 2.0 w akumulatorach?

Czy wiesz, że w 2021 roku wejdą w życie zaostrzone przepisy Unii Europejskiej, zgodnie z którymi ilość emitowanego przez samochód dwutlenku węgla nie może przekraczać 95g/km? Zobacz jaki wpływ na emisję CO2 przez samochody mają nowe akumulatory z technologią Carbon Boost! Sprawdź czym jest technologia Carbon Boost 2.0!

W wyniku rozładowywania akumulatora nieprzewodzące cząsteczki siarczanów stopniowo pokrywają płyty ujemne, izolując je od elektrolitu. W takiej sytuacji duża ilość energii jest wykorzystywana na rozpuszczenie siarczanów, co obniża efektywność ładowania. Wysoko powierzchniowy węgiel w akumulatorach z technologią Carbon Boost zapewnia doskonałe przewodnictwo, dzięki czemu siarczany rozpuszczają się znacznie szybciej.

Carbon Boost to unikalne rozwiązanie Exide, polegające na zastosowaniu dodatków węglowych na płytach ujemnych akumulatora. Zostało one po raz pierwszy zaimplementowane w akumulatorach do pojazdów Start-Stop na rynku oryginalnego wyposażenia. Ciągłe badania rynku, zaostrzone przepisy dotyczące wydzielania spalin i coraz większe wymagania klientów w zakresie zdolności przyjmowania ładunku i dostępności energii skłoniły Exide do stworzenia technologii Carbon Boost 2.0.

Carbon Boost 2.0 wykorzystuje ulepszone dodatki węglowe, łącząc w sobie zoptymalizowaną strukturę powierzchni płyt ze znacznie lepszą przewodnością. Umożliwia to lepszy przepływ ładunku, co skutkuje bezkonkurencyjnymi możliwościami ładowania. Ponad to, pomaga to rozpuszczać gromadzące się na płytach ujemnych akumulatora siarczany, które zmniejszają możliwość efektywnego ładowania.

Rozwiązanie Carbon Boost 2.0 jest też odpowiedzią na zaostrzone przepisy Unii Europejskiej (które wejdą w życie w 2021r.), zgodnie z którymi ilość emitowanego przez samochód dwutlenku węgla nie może przekraczać 95g/km. W nowej  ogólnoświatowej procedurze pomiarowej, Światowej Zharmonizowanej Procedurze Badania Pojazdów Lekkich (WLTP), bada się zużycie akumulatora i przekłada je na zużycie paliwa oraz poziom CO2 wydzielanego przez pojazd. W związku z tym, technologia Carbon Boost 2.0 maksymalizuje akceptację ładunku elektrycznego, dzięki czemu:

- akumulator przyjmuje o 75% więcej ładunku niż starsze akumulatory

- pod koniec testu wykazuje się mniejsze zużycie akumulatora (2,5x mniejsze zużycie w porównaniu ze starszymi akumulatorami).

Pozostałymi zaletami tej technologii są szybsze ładowanie (2x szybsze ładowanie w porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami) i dłuższa żywotność (wyższy średni stan naładowania przez cały okres eksploatacji akumulatora). Szybsze ładowanie zmniejsza ryzyko awarii, utrzymując akumulator w wyższym stanie naładowania przez dłuższy czas.

Technologia Carbon Boost 2.0 stosowana jest w akumulatorach Centra Futura, Exide Premium oraz gam AGM i EFB obu marek.

 

Eksperci w serwisach EuroWarztat zajmą się doborem odpowiedniego akumulatora do Twojego auta.

Znajdź EuroWarsztat w Twojej okolicy >>>>>>>Mapa warsztatów

Nasi dostawcy

  • Bosch - pozostałe Bosch - pozostałe
  • Delphi Delphi
  • Liqui Moly Liqui Moly
  • Textar Textar
  • Actia Actia
  • ATE ATE
  • Beta Beta
  • TRW TRW
  • Valeo Valeo
  • Bosal Bosal
  • Brembo Brembo
  • Dayco Dayco
  • Denso Denso
  • Exide Exide
  • Febi Febi
  • Filtron Filtron
  • Gates Gates
  • Shell Shell
  • Hella Hella
  • Hengst Hengst
  • Holts Holts
  • Honeywell Honeywell
  • Johnson Controls Johnson Controls
  • KYB KYB
  • Schaefller Schaefller
  • Mahle Mahle
  • Mintex Mintex
  • Monroe Monroe
  • NGK NTK NGK NTK
  • Osram Osram
  • SKF SKF
  • Sogefi Sogefi
  • Walker Walker
  • Wix Filter Wix Filter
  • Yokohama Yokohama
  • ZF ZF
  • Contitech Contitech
  • Lotos Lotos
  • NTN SNR NTN SNR
  • NRF NRF
  • GSP GSP
  • NEOLUX NEOLUX
  • MANN-FILTER MANN-FILTER
  • AS PL AS PL
  • GKN GKN
  • Erling Erling
  • Corteco Corteco
  • MISFAT MISFAT
  • MECAFILTER MECAFILTER