< powrót
Łańcuch i pasek? Zleciłeś wymianę paska rozrządu – czy to wystarczy?

W nowoczesnych silnikach spalinowych samochodów osobowych najczęściej stosowanymi układami synchronizacji rozrządu oraz innych urządzeń (np. pompa Common Rail, aparat zapłonowy, itp.) są układy pasowe i łańcuchowe.

Coraz częściej zastosowanie znajdują układy łączące w swojej budowie pasek i łańcuch (np. auta PSA z silnikiem 1.6HDI). Eksploatacja oraz obsługa silnika wymagają wtedy odpowiedniej dbałości o obydwa systemy. Podpowiadamy -zestawy z oferty NTN-SNR: KDP459.420 i KDC459.00.

Zdarza się, że podczas okresowej obsługi układu rozrządu uwaga skupia się tylko na układzie pasowym. Idealnym przykładem tego typu zjawiska jest także rozwiązanie zastosowane w 20-zaworowych silnikach grupy VW. Silniki te o pojemności skokowej 1.8 i 2.0 litra są stosowane w wielu różnych modelach aut w/w producenta. Układ pasowy odpowiada za synchronizację wału korbowego z jednym wałkiem rozrządu, zaś za synchronizację wałków rozrządu odpowiada układ łańcuchowy znajdujący się w tylnej części głowicy silnika (patrz rysunek). Ukryty pod pokrywą zaworów układ łańcuchowy nie może być pomijany przy okresowej wymianie. Warto pamiętać, iż ma on wpływ na prawidłową pracę silnika, a także na trwałość układu pasowego. Za każdym razem powinien zostać przynajmniej zdiagnozowany jego stan. Jakiekolwiek niestandardowe odgłosy (np. metaliczne stuki) wydobywające się z okolic pokrywy zaworów mogą świadczyć o nadmiernym zużyciu łańcucha.

Pamiętaj - w czasie okresowej obsługi rozrządu należy wymienić wszystkie podzespoły układu pasowego (także napinacz hydrauliczny) oraz dokonać przeglądu układu łańcuchowego. W ofercie firmy NTN-SNR są dostępne zarówno zestawy paska jak i łańcucha rozrządu. Wieloletnie doświadczenie i współpraca z producentami samochodów gwarantują najwyższą jakość naszych produktów.

 

Korzystając z doświadczenia NTN-SNR ROULEMENTS oraz sieci EuroWarsztat masz gwarancję wysokiej jakości produktu i usług!

Znajdź najbliższy serwis EuroWarsztat

Nasi dostawcy

  • Bosch - pozostałe Bosch - pozostałe
  • Delphi Delphi
  • Liqui Moly Liqui Moly
  • Textar Textar
  • Actia Actia
  • ATE ATE
  • Beta Beta
  • TRW TRW
  • Valeo Valeo
  • Bosal Bosal
  • Brembo Brembo
  • Dayco Dayco
  • Denso Denso
  • Exide Exide
  • Febi Febi
  • Gates Gates
  • Shell Shell
  • Hella Hella
  • Hengst Hengst
  • Holts Holts
  • Honeywell Honeywell
  • Johnson Controls Johnson Controls
  • KYB KYB
  • Schaefller Schaefller
  • Mahle Mahle
  • Mintex Mintex
  • Monroe Monroe
  • NGK NTK NGK NTK
  • Osram Osram
  • SKF SKF
  • Sogefi Sogefi
  • Walker Walker
  • Wix Filter Wix Filter
  • Yokohama Yokohama
  • ZF ZF
  • Contitech Contitech
  • Lotos Lotos
  • NTN SNR NTN SNR
  • NRF NRF
  • GSP GSP
  • NEOLUX NEOLUX
  • MANN-FILTER MANN-FILTER
  • AS PL AS PL
  • GKN GKN
  • Erling Erling
  • Corteco Corteco