• Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych:250 w Polsce, prawie 6 tys. na Świecie
  • Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych:250 w Polsce, prawie 6 tys. na Świecie
  • Korzyści z przystąpienia do siecimarketing, szkolenia, wsparcie techniczne

    Warto Wiedzieć

    • 24 sierpnia 2018

      Usterka w Volkswagen Passat - czujnik ciśnień w filtrze cząstek stałych

      Samochód Volkswagen Passat z 2007 r., wyposażony w 2.0 litrowy silnik, o mocy 125 KW (oznaczenie silnika: BMR) przyjechał do warsztatu naprawczego z usterką czujnika różnicy ciśnień w filtrze cząstek stałych. Po podłączeniu komputera diagnostycznego, znaleziono błąd w sterowniku silnika świadczący o nieprawidłowym sygnale z tego czujnika. Warsztat podjął decyzję o wymianie czujnika, ponieważ jest to dość częsta usterka w grupie VW. Wymiana czujnika nie przyniosła spodziewanego rezultatu, błąd po uruchomieniu silnika pozostał w pamięci sterownika i nie można go było wykasować. Rozpoczęto proces sprawdzenia instalacji elektrycznej, zasilania czujnika – posłużono się multimetrem uniwersalnym. Próba wypadła pozytywnie, a mimo to błąd nadal pozostawał w pamięci.

      czytaj więcej >
    • 9 sierpnia 2018

      Usterka w Volkswagen GOLF 4 1.9 TDI - sprzęgło kompresora klimatyzacji

      Podczas konsultacji z infolinią techniczną przekazano, że sprawdzono ilość czynnika w układzie klimatyzacji i przeprowadzono weryfikację presostatu układu klimatyzacji. W celu analizy problemu poproszono o odczytanie kodów usterek z modułu klimatyzacji. Moduł klimatyzacji nie zarejestrował żadnych usterek uniemożliwiających uruchomienie kompresora klimatyzacji. Wykonano sprawdzenie instalacji elektrycznej od sterownika wentylatorów do kompresora klimatyzacji - wiązka elektryczna sprawna.

      czytaj więcej >
    • 26 lipca 2018

      Usterka w Chevrolet Cruze - czujnik ciśnienia w filtrze cząstek stałych

      Samochód marki Chevrolet Cruze. 2.0 CDI przyjechał z usterką czujnika różnicy ciśnienia w filtrze cząstek stałych. Diagnostyka komputerowa wykazała usterkę nieprawidłowego sygnału tego czujnika i nie dało się skasować błędu testerem. Po odłączeniu kostki od czujnika sterownik silnika zapisywał ten sam błąd jednak opis w testerze tym razem wskazał usterkę elektryczną. Podjęto próbę wymiany czujnika na nowy, co nie przyniosło oczekiwanego efektu.

      czytaj więcej >
    • 5 lipca 2018

      Usterka w Jeep Grand Cherokee - brak mocy oraz zadymienie spalin

      Do serwisu przyjechał samochód marki Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003 r. Samochód wykazywał brak mocy oraz zadymienie spalin w dolnym zakresie prędkości obrotowych głównie przy przyspieszaniu. Z uruchomieniem silnika oraz pracą na biegu jałowym nie było większych problemów. Wstępna diagnostyka i hałas wykazały uszkodzenie turbosprężarki więc warsztat przystąpił do naprawy polegającej na jej wymianie. Jak się okazało wymiana turbosprężarki przyniosła efekt akustyczny, wyciszyła się praca natomiast brak mocy i zadymienie spalin występowało w dalszym ciągu.

      czytaj więcej >
    • 27 czerwca 2018

      Usterka w BMW F10 520d xdrive - znaczne rozładowanie akumulatora

      Prezentowany przypadek serwisowy dotyczy pojazdu marki BMW F10 520d xdrive 2014 rok z silnikiem 2.0. Klient do jednego z warsztatów naszej sieci zgłosił usterkę nie uruchamiającego się silnika z powodu rozładowanego akumulatora. Na wyświetlaczu wielofunkcyjnym pojawia się odpowiedni komunikat (znaczne rozładowanie akumulatora). Mechanik podjął próbę przeprowadzenia diagnostyki komputerowej. Odczytał błąd 288B00 – System zarządzania akumulatorem, zakłócenie prądu spoczynkowego. Wartość prądu spoczynkowego przekracza maksymalną wartość zadaną 1,000 mA. Sprawdzona została wiązka elektryczna pod kątem zwarcia do plusa/masy. Niestety nie znaleziono przyczyny. W celu jednoznacznej diagnozy usterki serwis skierował temat badanego samochodu na infolinię techniczną sieci EuroWarsztat.

      czytaj więcej >
    • 14 czerwca 2018

      Usterka w Toyota Avensis T27 - kontrolka silnika „check” i układu ESP

      Prezentowany przypadek serwisowy dotyczy pojazdu marki Toyota Avensis T27 z silnikiem benzynowym o pojemności 2.0 i mocy 102 kW z 2012 roku. Klient do jednego z warsztatów naszej sieci zgłosił załączoną kontrolkę silnika „check” i układu ESP oraz nierówną pracę silnika na biegu jałowym. Problemy pojawiały się często po zimnym starcie. Problemy nie występowały po przesunięciu dźwigni wyboru zakresu jazdy z pozycji

      do pozycji . Przeprowadzono diagnostykę komputerową. W pamięci sterownika silnika odczytano kody usterek dotyczące braku iskry zapłonowej. Po oględzinach układu zapłonowego stwierdzono, że świece zapłonowe, przewody wysokiego napięcia oraz moduły cewek zapłonowych zostały już wymienione na nowe. Wywiad z właścicielem pojazdu potwierdził, iż wymiany tych podzespołów dokonano dwa dni wcześniej w innym warsztacie. Moduły cewek zapłonowych generowały „iskrę”. Następnie skontrolowano komponenty/układy: ssania powietrza, paliwowego, wydechowego - nie stwierdzono anomalii. Zweryfikowano również przewody podciśnieniowe i przyłącza węży - okazały się szczelne.

      czytaj więcej >
    • 24 maja 2018

      Usterka w Volkswagen CC - „silnik szarpie i nierówno pracuje"

      Prezentowany przypadek serwisowy dotyczy pojazdu marki Volkswagen CC 2013 rok z silnikiem 2.0 TFSI. Klient do jednego z warsztatów naszej sieci zgłosił usterkę silnika, mówiąc „silnik szarpie i nierówno pracuje, zwiększyło się również zużycie paliwa”. Mechanik podjął próbę odczytu kodów błędów ze sterownika silnika. W pamięci sterownika zapisane były 3 kody błędów: P1297, P2187, P0507. Mechanik sprawdził przewody giętkie systemu Układ ssania powietrza twierdząc, że są w dobrym stanie.

      czytaj więcej >
    • 10 maja 2018

      Usterka w Audi A4 B8 - silnik w trybie awaryjnym, brak mocy, świecąca kontrolka MIL

      Pojazd trafił do serwisu z objawami: praca silnika w trybie awaryjnym, brak mocy, świecąca kontrolka MIL. Objawy pojawiają się wyłącznie podczas jazdy pod gwałtownie zwiększonym obciążeniem. Układ sterowania silnika oraz układ paliwowy firmy Bosch. Serwis podjął próbę odczytu kodów pamięci błędów sterownika silnika urządzeniem KTS 570 firmy Bosch, w której zarejestrowany był jeden kod błędu P0087 – Ciśnienie paliwa w magistrali, ciśnienie zbyt niskie. Odczyt możliwych parametrów rzeczywistych sterownika silnika dotyczących ciśnienia paliwa w szynie rail na biegu jałowym nie wykazał nieprawidłowości. Wartość wymagana ciśnienia paliwa pokrywała się z wartością rzeczywistą. Sprawdzono również schemat instalacji elektrycznej pod względem ciągłości wiązki przewodów i napięć zasilających czujnika ciśnienia paliwa w szynie rail oraz zaworu regulacji wysokiego ciśnienia DRV, a także zaworu regulacji ilości paliwa ZME (sprawdzono także oporności cewek zaworów). Sprawdzeniu poddano również wydajność pompy wysokiego ciśnienia paliwa, a także sprawność dwóch pomp niskociśnieniowych. Zdemontowano wtryskiwacze i oddano do sprawdzenia na stół probierczy, a także wymieniono filtr paliwa. Żadne z powyższych czynności nie przyniosły rezultatów oraz nie wskazały przyczyny usterki.

      czytaj więcej >
    • 25 kwietnia 2018

      Usterka w Fiat Panda - losowe wypadanie zapłonu na 3 cylindrze

      Pojazd trafił do warsztatu z powodu losowego wypadania zapłonu na 3 cylindrze. Na warsztacie dokonano diagnostyki komputerowej oraz sprawdzenie układu dolotowego oraz układu zapłonowego. Zweryfikowano je jako sprawne, dla pewności wymieniono jeszcze cewki oraz świece. Niestety wymiana tych elementów nie pomogła. Kolejnym elementem, który poddanym diagnozie była listwa wtryskowa wraz z wtryskiwaczami, które również zostały oceniona jako sprawne. Sprawdzono również drożność wiązki za pomocą multimetru również nie wykazała zastrzeżeń. Temat losowego wypadania zapłonu trafił na infolinie techniczną.

      czytaj więcej >
    • 12 kwietnia 2018

      Usterka w Opel Astra G - zerwany pasek rozrządu

      Auto trafiło do warsztatu naprawczego po zerwaniu paska rozrządu. Po zdemontowaniu głowicy –wymieniono uszkodzone zawory na czwartym cylindrze. Głowicę poddano kompletnemu remontowi. Wymieniono uszkodzone zawory, prowadnice uszczelniacze. Sprawdzono szczelność, oraz poddano planowaniu. Po prawidłowym montażu na silniku, auto odpalono – nie stwierdzając jakichkolwiek nieprawidłowości. Auto wyjechało z warsztatu, a po 3 dniach wróciło...

      czytaj więcej >

    Newsletter

    Zapisz się do newslettera aby otrzymywać najważniejsze informacje o promocjach i nowościach.

    Zapoznaj się z polityką prywatności