Tarcze i klocki hamulcowe Febi - niezachwiana precyzja

Tarcze hamulcowe – niezachwiana precyzja
Tarcze hamulcowe Febi produkowane są według najwyższych standardów z zachowaniem minimalnych tolerancji wymiarów. W rezultacie powstaje tarcza hamulcowa charakteryzująca się wysokim stopniem odprowadzania ciepła oraz optymalnym tłumieniem zapobiegającym wibracjom.
1. Tarcze wentylowane - gdy wymagane jest dodatkowe chłodzenie. Konstrukcja żebrowa lub słupkowa odpowiada częściom oryginalnym.
2. Na powierzchnie, które nie współpracują z klockami hamulcowymi nanoszona jest powłoka z szarej żywicy epoksydowej. Oprócz ochrony przed korozją rozwiązanie to wpływa na estetykę wyglądu.
3. Tarcze hamulcowe wykonane są z żeliwa o dużej zawartości węgla, co zapewnia niezawodne działanie w szczególnie trudnych warunkach. Dzięki temu poziom przewodności cieplnej jest wyższy, co zmniejsza bicie boczne i zużycie tarczy, a także pozwala spełnić europejską Normę DIN-EN-1561.
4. Szczelina działa jak izolacja termiczna. Ogranicza przenoszenie ciepła na piastę koła.
5. Powierzchnia robocza każdej tarczy hamulcowej jest wykończona precyzyjnym szlifowaniem krzyżowym, co przyspiesza układanie się i docieranie klocka hamulcowego, a tym samym, eliminuje hałas i wibracje.
6. Precyzyjnie toczone, wiercone i wyważone w celu minimalizacji zjawiska rezonansu oraz wibracji skrętnych, a także w celu zapewnienia precyzyjnego pasowania.
7. Tarcze hamulcowe spełniają lub przewyższają wymagania Regulaminu ECE 90.
Klocki hamulcowe – niezawodne i komfortowe
W przypadku każdego elementu układu hamulcowego, podstawowym celem Febi jest zapewnienie optymalnego rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i skuteczności działania. Każdy klocek hamulcowy charakteryzuje się wysoką odpornością na ścinanie, doskonałym współczynnikiem stabilności tarcia, niskim poziomem hałasu oraz minimalnymi wibracjami. Dzięki temu kierowca naciskając pedał hamulca ma poczucie pewności i bezpieczeństwa, a hamowanie jest skuteczne i komfortowe.
Czynnikiem decydującym o optymalnej jakości klocka hamulcowego są poszczególne elementy, z których jest zbudowany. Wymienione poniżej rozwiązania dotyczą każdego naszego klocka hamulcowego. Połączenie tych rozwiązań zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo.
1. Materiał cierny: specjalnie dobrany pod kątem danego modelu samochodu i zastosowania, z uwzględnieniem osiągów pojazdu, jego masy lub szybkości wymiany ciepła.
2. Warstwa pośrednia: zoptymalizowana ściśliwość ogranicza przenoszenie ciepła.
3. Klej: wysoka odporność na ścinanie, łączy materiał cierny z płytką nośną.
4. Płytka nośna: materiał o wysokiej wytrzymałości, zabezpieczony proszkowo przed korozją.
5. Nakładka shim: materiał tłumiący hałas i wibracje – ma postać wielowarstwowego elementu wykonanego z gumy i metalu, przyciętego do odpowiedniego kształtu.
6.Fazowane krawędzie: redukcja hałasu w trakcie układania się nowego klocka hamulcowego.
7. Nacięcie: pozwala klockowi hamulcowemu zachować elastyczność pod dużym naciskiem i zapobiega pękaniu materiału ciernego.
8. Sprężyny i zawleczki: mocują klocek hamulcowy w zacisku lub jarzmie hamulcowym, zapewniają jego odpowiednią pozycję i redukują wibracje oraz hałas.
9. Akcesoria: śruby i zawleczki dołączane są w razie potrzeby i ułatwiają montaż zacisku hamulcowego przy wymianie klocków hamulcowych.
10. Wskaźniki zużycia: informują kierowcę o konieczności wymiany klocków hamulcowych.
11. Klocki hamulcowe spełniają lub przewyższają wymagania Regulaminu ECE 90.