< powrót
Tarcze i klocki hamulcowe - niezachwiana precyzja!

Tarcze hamulcowe – niezachwiana precyzja

 

Tarcze hamulcowe Febi produkowane są według najwyższych standardów z zachowaniem minimalnych tolerancji wymiarów. W rezultacie powstaje tarcza hamulcowa charakteryzująca się wysokim stopniem odprowadzania ciepła oraz optymalnym tłumieniem zapobiegającym wibracjom.

 

1. Tarcze wentylowane - gdy wymagane jest dodatkowe chłodzenie. Konstrukcja żebrowa lub słupkowa odpowiada częściom oryginalnym.

2. Na powierzchnie, które nie współpracują z klockami hamulcowymi nanoszona jest powłoka z szarej żywicy epoksydowej. Oprócz ochrony przed korozją rozwiązanie to wpływa na estetykę wyglądu.

3. Tarcze hamulcowe wykonane są z żeliwa o dużej zawartości węgla, co zapewnia niezawodne działanie w szczególnie trudnych warunkach. Dzięki temu poziom przewodności cieplnej jest wyższy, co zmniejsza bicie boczne i zużycie tarczy, a także pozwala spełnić europejską Normę DIN-EN-1561.

4. Szczelina działa jak izolacja termiczna. Ogranicza przenoszenie ciepła na piastę koła.

5. Powierzchnia robocza każdej tarczy hamulcowej jest wykończona precyzyjnym szlifowaniem krzyżowym, co przyspiesza układanie się i docieranie klocka hamulcowego, a tym samym, eliminuje hałas i wibracje.

6. Precyzyjnie toczone, wiercone i wyważone w celu minimalizacji zjawiska rezonansu oraz wibracji skrętnych, a także w celu zapewnienia precyzyjnego pasowania.

7. Tarcze hamulcowe spełniają lub przewyższają wymagania Regulaminu ECE 90.

 

Klocki hamulcowe – niezawodne i komfortowe

 

W przypadku każdego elementu układu hamulcowego, podstawowym celem Febi jest zapewnienie optymalnego rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i skuteczności działania. Każdy klocek hamulcowy charakteryzuje się wysoką odpornością na ścinanie, doskonałym współczynnikiem stabilności tarcia, niskim poziomem hałasu oraz minimalnymi wibracjami. Dzięki temu kierowca naciskając pedał hamulca ma poczucie pewności i bezpieczeństwa, a hamowanie jest skuteczne i komfortowe.

Czynnikiem decydującym o optymalnej jakości klocka hamulcowego są poszczególne elementy, z których jest zbudowany. Wymienione poniżej rozwiązania dotyczą każdego naszego klocka hamulcowego. Połączenie tych rozwiązań zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo.

 

1. Materiał cierny: specjalnie dobrany pod kątem danego modelu samochodu i zastosowania, z uwzględnieniem osiągów pojazdu, jego masy lub szybkości wymiany ciepła.

2. Warstwa pośrednia: zoptymalizowana ściśliwość ogranicza przenoszenie ciepła.

3. Klej: wysoka odporność na ścinanie, łączy materiał cierny z płytką nośną.

4. Płytka nośna: materiał o wysokiej wytrzymałości, zabezpieczony proszkowo przed korozją.

5. Nakładka shim: materiał tłumiący hałas i wibracje – ma postać wielowarstwowego elementu wykonanego z gumy i metalu, przyciętego do odpowiedniego kształtu.

6.Fazowane krawędzie: redukcja hałasu w trakcie układania się nowego klocka hamulcowego.

7. Nacięcie: pozwala klockowi hamulcowemu zachować elastyczność pod dużym naciskiem i zapobiega pękaniu materiału ciernego.

8. Sprężyny i zawleczki: mocują klocek hamulcowy w zacisku lub jarzmie hamulcowym, zapewniają jego odpowiednią pozycję i redukują wibracje oraz hałas.

9. Akcesoria: śruby i zawleczki dołączane są w razie potrzeby i ułatwiają montaż zacisku hamulcowego przy wymianie klocków hamulcowych.

10. Wskaźniki zużycia: informują kierowcę o konieczności wymiany klocków hamulcowych.

11. Klocki hamulcowe spełniają lub przewyższają wymagania Regulaminu ECE 90.

Nasi dostawcy

  • Bosch - pozostałe Bosch - pozostałe
  • Delphi Delphi
  • Liqui Moly Liqui Moly
  • Textar Textar
  • Actia Actia
  • ATE ATE
  • Beta Beta
  • TRW TRW
  • Valeo Valeo
  • Bosal Bosal
  • Brembo Brembo
  • Dayco Dayco
  • Denso Denso
  • Exide Exide
  • Febi Febi
  • Gates Gates
  • Shell Shell
  • Hella Hella
  • Hengst Hengst
  • Holts Holts
  • Honeywell Honeywell
  • Johnson Controls Johnson Controls
  • KYB KYB
  • Schaefller Schaefller
  • Mahle Mahle
  • Mintex Mintex
  • Monroe Monroe
  • NGK NTK NGK NTK
  • Osram Osram
  • SKF SKF
  • Sogefi Sogefi
  • Walker Walker
  • Wix Filter Wix Filter
  • Yokohama Yokohama
  • ZF ZF
  • Contitech Contitech
  • Lotos Lotos
  • NTN SNR NTN SNR
  • NRF NRF
  • GSP GSP
  • NEOLUX NEOLUX
  • MANN-FILTER MANN-FILTER
  • AS PL AS PL
  • GKN GKN