Skąd się bierze wilgoć wewnątrz układu klimatyzacji samochodowej?
Każda nieszczelność (niewłaściwy montaż, rozszczelnienie) na układzie klimatyzacji wiąże się z dużą absorpcją wilgoci i zapełnianiem wkładu filtro-osuszacza. Aby temu zapobiec, warto stosować wysokiej jakości oleje sprężarkowe z bardzo niskim potencjałem pochłaniania wilgoci.
Wilgoć do układu klimatyzacji jest absorbowana przez higroskopijny olej sprężarkowy poprzez mniejszą porowatość gumy przewodów elastycznych, na łączeniach elementów układu klimatyzacji a w największym stopniu przez uszczelnienie wału kompresora.
Każda nieszczelność (niewłaściwy montaż, rozszczelnienie) na układzie klimatyzacji wiąże się z dużą absorbcją wilgoci i zapełnianiem wkładu filtro-osuszacza.
Oleje niskiej jakości, tzw. “single end capped – otwarte chemicznie” – mają ogromne zgolności pochłaniania wilgoci i dodatkowo łączną się z nią co w reakcji hydrolizy powoduje wytwarzanie kwasu wewnątrz układu klimatyzacji.
Oleje stosowane na rynku OE oraz stosowane w kompresorach NRF są to oleje PAG “double end capped – zamknięte chemicznie” z bardzo niskim potencjałem pochłaniania wilgoci. Jedną z niewątpliwych zalet takiego oleju jest brak reakcji chemicznej z jakąkolwiek substancją w układzie.
Takie oleje wykorzystywane są w kompresorach NRF,
dostępnych w EuroWarsztacie >>>>>>>>>> Mapa warsztatów