< powrót
Skąd się bierze wilgoć wewnątrz układu klimatyzacji samochodowej?

Wilgoć do układu klimatyzacji jest absorbowana przez higroskopijny olej sprężarkowy poprzez mniejszą porowatość gumy przewodów elastycznych, na łączeniach elementów układu klimatyzacji a w największym stopniu przez uszczelnienie wału kompresora.

Każda nieszczelność (niewłaściwy montaż, rozszczelnienie) na układzie klimatyzacji wiąże się z dużą absorbcją wilgoci i zapełnianiem wkładu filtro-osuszacza.

Oleje niskiej jakości, tzw. “single end capped – otwarte chemicznie” – mają ogromne zgolności pochłaniania wilgoci i dodatkowo łączną się z nią co w reakcji hydrolizy powoduje wytwarzanie kwasu wewnątrz układu klimatyzacji.

Oleje stosowane na rynku OE oraz stosowane w kompresorach NRF są to oleje PAG “double end capped – zamknięte chemicznie” z bardzo niskim potencjałem pochłaniania wilgoci. Jedną z niewątpliwych zalet takiego oleju jest brak reakcji chemicznej z jakąkolwiek substancją w układzie.

 

Takie oleje wykorzystywane są w kompresorach NRF,

dostępnych w EuroWarsztacie >>>>>>>>>> www.eurowarsztat.pl/mapa-warsztatow

Nasi dostawcy

  • Bosch - pozostałe Bosch - pozostałe
  • Delphi Delphi
  • Liqui Moly Liqui Moly
  • Textar Textar
  • Actia Actia
  • ATE ATE
  • Beta Beta
  • TRW TRW
  • Valeo Valeo
  • Bosal Bosal
  • Brembo Brembo
  • Dayco Dayco
  • Denso Denso
  • Exide Exide
  • Febi Febi
  • Gates Gates
  • Shell Shell
  • Hella Hella
  • Hengst Hengst
  • Holts Holts
  • Honeywell Honeywell
  • Johnson Controls Johnson Controls
  • KYB KYB
  • Schaefller Schaefller
  • Mahle Mahle
  • Mintex Mintex
  • Monroe Monroe
  • NGK NTK NGK NTK
  • Osram Osram
  • SKF SKF
  • Sogefi Sogefi
  • Walker Walker
  • Wix Filter Wix Filter
  • Yokohama Yokohama
  • ZF ZF
  • Contitech Contitech
  • Lotos Lotos
  • NTN SNR NTN SNR
  • NRF NRF
  • GSP GSP
  • NEOLUX NEOLUX
  • MANN-FILTER MANN-FILTER