Płyny do chłodnic - ochrona elementów silnika narażonych na wysokie ciśnienie

Płyny do chłodnic -  ochrona elementów silnika narażonych na wysokie ciśnienie

Płyny do chłodnic -  ochrona elementów silnika narażonych na wysokie ciśnienie w każdych warunkach pogodowych 

 

Aby prawidłowo zadbać o silnik pojazdu, warto pamiętać, że będzie on działać́ dobrze tylko wtedy, gdy będzie mieć́ właściwie dobrane płyny eksploatacyjne. Płyn chłodniczy powinien znajdować́ się̨ na początku listy priorytetów, ponieważ̇ zapobiega zamarznięciu i przegrzaniu silnika — czyli dwóm częstym przyczynom awarii silnika. 

Warto pamiętać, że mniejsze jednostki napędowe są szczególnie narażone bardzo wysokie temperatury i podwyższone ciśnienie.

Wszystkie te elementy tworzą̨ niekorzystne środowisko pracy dla pojazdu i jego podzespołów. Na szczęście za każdym razem, gdy silnik zostanie uruchomiony, skuteczny płyn chłodniczy wkracza do akcji.

 

CZY WIESZ?

W przeszłości płyn chłodniczy był barwiony na określony kolor, informujący o zastosowanych dodatkach chemicznych zapobiegających korozji. Obecnie jednak kolor płynu do chłodnic jest mniej istotny i nie zawsze informuje o określonej jakości płynu lub zastosowanych składnikach.

Mieszanie różnych płynów chłodniczych może powodować́ problemy z kompatybilnością̨, zmniejszając właściwości antykorozyjne i zdolność́ do przeciwdziałania występowaniu osadów płynu chłodniczego. Należy zawsze sprawdzać́ w instrukcji obsługi pojazdu, czy został wybrany odpowiedni płyn chłodniczy. 

 

WYRÓŻNIAMY CZTERY WAŻNE ROLE PŁYNÓW DO CHŁODNIC: 

  • Lepsze przekazywanie ciepła.

W niektórych pojazdach z silnikiem wysokoprężnym płyn chłodniczy odbiera do jednej trzeciej energii cieplnej wytwarzanej przez silnik[1]. Gdyby nie to, doszłoby do przegrzania, które mogłoby doprowadzić́ do pogorszenia jakości podzespołów i oleju, narażając pojazdy na poważne uszkodzenia. Stosowanie technologii dodatków organicznych (OAT) w płynie chłodniczym Shell zapobiega przegrzewaniu się̨ silnika, dzięki czemu samochód działa sprawnie dłużej i rzadziej odwiedza warsztaty. 

  • Doskonała ochrona przed korozją.

Pod wpływem wysokiej temperatury, ciśnienia i wody wewnętrzne części pojazdu mogą̨ szybko skorodować́ do niebezpiecznego poziomu. Dzięki współpracy z najbardziej wrażliwymi obszarami, takimi jak pompa wody, płyn chłodniczy Shell zapewnia ochronę̨ wykraczającą poza standardowe normy branżowe[2] 

  • Długi okres eksploatacji.

Dzięki wysokiemu poziomowi inhibitorów, spowalniających proces korozji i wydłużających czas eksploatacji, płyn chłodniczy OAT firmy Shell zachowuje swoje właściwości ochronne przez cały okres zalecany przez producentów pojazdów, nie trzeba go często wymieniać́. 

  • Kompatybilność z twardą wodą.

Produkty serii Shell Coolant są̨ dostępne w dwóch podstawowych wariantach – jako koncentraty i roztwory gotowe do użycia (RTU). Ponieważ̇ koncentraty muszą być́ przed użyciem rozcieńczone wodą, istnieje ryzyko, że wysoka zawartość́ minerałów w twardej wodzie spowoduje tworzenie się̨ osadów kamienia na najcieplejszych częściach silnika, co ogranicza przekazywanie ciepła i przyczynia się̨ do korozji[3] Aby temu przeciwdziałać́, koncentrat Shell Coolant LongLife jest kompatybilny z twardą wodą do 500 ppm[4], co zmniejsza prawdopodobieństwo tworzenia się̨ osadów z biegiem czas[5]. Zawsze zastosowanie wody demineralizowanej czy destylowanej będzie korzystniejsze dla układu i silnika. 

 

JAK WYBRAĆ ODPOWIEDNI PŁYN DO DANEGO ZADANIA?

Firma Shell, od 15 lat numer jeden wśród światowych dostawców środków smarnych, posiada rozległą wiedzę o płynach silnikowych, na której można polegać́. Ta głęboka wiedza pomaga nam od dziesięcioleci dostarczać́ wysokiej jakości płyny chłodnicze naszym klientom.

Zapytaj ekspertów z sieci EuroWarsztat o płyn chłodniczy do Twojego auta.

 

[1] Paul Fritz. “Podstawowe informacje o płynie do chodnic” Smarowanie. 2006

[2] Na podstawie wyników testów zgodnych z normami branżowymi: ASTM D3306, ASTM D4340, 

[3] W celu zapewnienia optymalnej wydajności i ochrony zaleca się rozcieńczanie koncentratów  płynu chłodniczego Shell z wodą destylowaną lub dejonizowaną.

[4] Analiza wewnętrzna firmy Shell, arkusz danych technicznych – płyn chłodniczy o wydłużonej trwałości, koncentrat.

[5] Na podstawie wyników testów zgodnych z normami branżowymi: ASTM D2809. 

 

Nasi dostawcy

  • Bosch - pozostałe Bosch - pozostałe
  • Delphi Delphi
  • Liqui Moly Liqui Moly
  • Textar Textar
  • Actia Actia
  • ATE ATE
  • Beta Beta
  • TRW TRW
  • Valeo Valeo
  • Bosal Bosal
  • Brembo Brembo
  • Dayco Dayco
  • Denso Denso
  • Exide Exide
  • Febi Febi
  • Filtron Filtron
  • Gates Gates
  • Shell Shell
  • Hella Hella
  • Hengst Hengst
  • Holts Holts
  • Honeywell Honeywell
  • Johnson Controls Johnson Controls
  • KYB KYB
  • Schaefller Schaefller
  • Mahle Mahle
  • Mintex Mintex
  • Monroe Monroe
  • NGK NTK NGK NTK
  • Osram Osram
  • SKF SKF
  • Sogefi Sogefi
  • Walker Walker
  • Wix Filter Wix Filter
  • Yokohama Yokohama
  • ZF ZF
  • Contitech Contitech
  • Lotos Lotos
  • NTN SNR NTN SNR
  • NRF NRF
  • GSP GSP
  • NEOLUX NEOLUX
  • MANN-FILTER MANN-FILTER
  • AS PL AS PL
  • GKN GKN
  • Erling Erling
  • Corteco Corteco
  • MISFAT MISFAT
  • MECAFILTER MECAFILTER