Nasz pacjent to Volvo V70 2.4 benzyna +gaz i 400.000 kilometrów przebiegu.

 

Przed wlaniem płukanki Engine Flush nr olej na bagnecie ma ładny złocisty kolor.

Po procedurze płukania silnika olej przed wymianą zmienia swój kolor i jest prawie czarny.

 

 

Jaki jest morał z tej historii?

 

Ano taki, że gdyby nie płukanie, w silniku pozostałby szlam i nagar, który z czasem mógłby doprowadzić do poważnej usterki silnika.

Nagar i szlam pogarsza pracę pierścieni tłokowych, przez co silnik traci moc i dymi. Oprócz tego, brud ogranicza przekrój kanałów olejowych i pogarsza warunki pracy panewek, hydraulicznych popychaczy, turbo i zmiennych faz rozrządu.

 

Wniosek jest taki że warto płukać silnik przed każdą wymianą oleju.

 

Można to zrobić w jednym z naszych serwisów !