< powrót
Efekty płukania silnika

Nasz pacjent to Volvo V70 2.4 benzyna +gaz i 400.000 kilometrów przebiegu.

 

Przed wlaniem płukanki Engine Flush nr olej na bagnecie ma ładny złocisty kolor.

Po procedurze płukania silnika olej przed wymianą zmienia swój kolor i jest prawie czarny.

 

 

Jaki jest morał z tej historii?

 

Ano taki, że gdyby nie płukanie, w silniku pozostałby szlam i nagar, który z czasem mógłby doprowadzić do poważnej usterki silnika.

Nagar i szlam pogarsza pracę pierścieni tłokowych, przez co silnik traci moc i dymi. Oprócz tego, brud ogranicza przekrój kanałów olejowych i pogarsza warunki pracy panewek, hydraulicznych popychaczy, turbo i zmiennych faz rozrządu.

 

Wniosek jest taki że warto płukać silnik przed każdą wymianą oleju.

 

Można to zrobić w jednym z naszych serwisów !

 

Znajdź najbliższy serwis EuroWarsztat

Nasi dostawcy

  • Bosch - pozostałe Bosch - pozostałe
  • Delphi Delphi
  • Liqui Moly Liqui Moly
  • Textar Textar
  • Actia Actia
  • ATE ATE
  • Beta Beta
  • TRW TRW
  • Valeo Valeo
  • Bosal Bosal
  • Brembo Brembo
  • Dayco Dayco
  • Denso Denso
  • Exide Exide
  • Febi Febi
  • Gates Gates
  • Shell Shell
  • Hella Hella
  • Hengst Hengst
  • Holts Holts
  • Honeywell Honeywell
  • Johnson Controls Johnson Controls
  • KYB KYB
  • Schaefller Schaefller
  • Mahle Mahle
  • Mintex Mintex
  • Monroe Monroe
  • NGK NTK NGK NTK
  • Osram Osram
  • SKF SKF
  • Sogefi Sogefi
  • Walker Walker
  • Wix Filter Wix Filter
  • Yokohama Yokohama
  • ZF ZF
  • Contitech Contitech
  • Lotos Lotos
  • NTN SNR NTN SNR
  • NRF NRF
  • GSP GSP
  • NEOLUX NEOLUX
  • MANN-FILTER MANN-FILTER
  • AS PL AS PL
  • GKN GKN
  • Erling Erling
  • Corteco Corteco