Usprawnij pracę swojego silnika!
Problem
Niskie osiągi silnika, praca silnika w trybie awaryjnym, niewłaściwe działanie siłownika klapek wirowych oraz świecąca kontrolka silnika.
Przyczyna
Silnik ten został skonstruowany pod kątem optymalizacji spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Efekt ten osiągnięto przez doprowadzanie do komór spalania powietrza przez dwa oddzielne kanały dolotowe. Każdy cylinder został wyposażony w dodatkowy kanał dolotowy posiadający klapkę wirową o zmiennym położeniu. Klapki wirowe poruszane są dźwignią napędzaną siłownikiem. Położenie klapek wirowych steruje powietrzem wpływającym do cylindrów w zależności od obciążenia silnika. Wraz z upływem czasu klapki wirowe mogą ulec zużyciu lub zacząć blokować się. Wpływ na to mają osady powstające w wyniku złego spalania, częstej jazdy na krótkich trasach lub niewłaściwego odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Rozwiązanie
Należy wymienić niesprawny kolektor dolotowy (febi 39730). Zaleca się również wymianę nastawnika klapek wirowych (febi 39547), ponieważ jest to inteligentny, samoadaptujący element. Stary nastawnik dopasował się do zużytych klapek wirowych i nie można go adaptować na nowo.
Warto na bieżąco diagnozować występujące usterki