Jaki rozrusznik stosuje się w aucie z systemem Start – Stop?
System Start-Stop to układ elektroniczny, który wyłącza i włącza silnik. Stosuje się go w nowych autach od kilku lat.
System ma ograniczyć emisję CO2 oraz zużycie paliwa. Zaczyna działać (wyłącza silnik) po zatrzymaniu auta, ustawieniu przez kierowcę drążka w pozycji neutralnej (skrzynia manualna) i zdjęciu nogi z pedału sprzęgła. Podczas postoju urządzenia elektryczne działają bez zmian. Wciśnięcie pedału sprzęgła wzbudza system – czujnik pedału wysyła sygnał o konieczności uruchomienia silnika, który zostaje uruchomiony po naciśnięciu pedału gazu. W autach z automatyczną skrzynią biegów czujnik znajduje się pod pedałem hamulca. System powoduje największe ograniczenia podczas jazdy miejskiej oraz podczas stania w korkach.
System niesie za sobą konieczność częstszego uruchamiania silnika, więc elementy współpracujące z silnikiem muszą być wzmocnione.
Rozruszniki do systemów Start - Stop są zaprojektowane, aby sprostać wielokrotnie większej liczbie rozruchów. Mają one wzmocnioną konstrukcję, charakteryzującą się przede wszystkim większą wytrzymałością i trwałością (dobrą jakością) użytych materiałów. Dotyczy to samej obudowy, jak i wszystkich elementów złożeniowych, czyli łożyskowań, przekładni planetarnej, mechanizmów zazębiających, komutatora, szczotek/szczotkotrzymacza.
Pozostałe funkcje oraz zasadnicza budowa niczym się nie różni od standardowego rozrusznika.
Warto zwrócić uwagę, że rozrusznik typu Start - Stop jest tylko jednym z ważnych elementów całościowego systemu. Żywotność i wytrzymałość rozrusznika zależy w dużej mierze od pozostałych rozwiązań konstrukcyjnych całego systemu Start - Stop.
Sprawdź w najbliższym w EuroWarsztacie jaki rozrusznik wybrać!