• WYGRAJ PREZENTY DLA SWOICH KLIENTÓW !
  • Mnożenie w EuroClub z NTN-SNR
  • EuroClub z MANN FILTER 3 miesiące punkty x 3
  • Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych280 w Polsce, ponad 6 tys. na Świecie
  • EuroClubProgram lojalnościowy dla partnerów

    Warto Wiedzieć

    • 30 września 2018

      Usterka w VW Amarok - komunikat „Bateria klucza”

      Klient do jednego z warsztatów naszej sieci zgłosił załączający się losowo komunikat „Bateria klucza” na tablicy wskaźników w VW Amarok z 2010 r., z silnikiem 3.0 TDI. Przeprowadzono diagnostykę komputerową. W pamięci sterowników pojazdu nie stwierdzono anomalii. Wymieniono baterie i dokonano weryfikacji sprawności kluczyków – były sprawne. Kluczyki ponownie przypisano i oddano pojazd klientowi. Problem jednak wystąpił ponownie, a na tablicy wskaźników pojawił się komunikat „Bateria klucza”. W celu jednoznacznej diagnozy usterki serwis skierował temat badanego samochodu na infolinię techniczną sieci EuroWarsztat. Ekspert po wnikliwej analizie tego przypadku i weryfikacji przeprowadzonych czynności diagnostycznych zalecił weryfikację oznaczeń i producenta komponentu „Centralny moduł elektroniki”.

      czytaj więcej >
    • 12 września 2018

      Usterka w Audi A4 - nie załącza silnik dmuchawy powietrza

      Prezentowany przypadek serwisowy dotyczy pojazdu marki Audi A4 B8 2,0 TDI, kod silnika CAGA zasilanym olejem napędowym, rok produkcji 2007 - 2015. Pojazd trafił do serwisu z objawami: sporadycznie nie załącza się silnik dmuchawy świeżego powietrza. Serwis podjął próbę odczytu kodów pamięci błędów sterownika klimatyzacji urządzeniem KTS 570 firmy Bosch, w której zarejestrowane były dwa kody błędów w sterowniku klimatyzacji: 1273 - Silnik dmuchawy świeżego powietrza 1 - Przerwa połączenia masy; 1844 - Sterownik dmuchawy świeżego powietrza - Komponent uszkodzony. Sprawdzeniu poddano ciągłość wiązki elektrycznej dmuchawy świeżego powietrza, a także sprawność zasilania oraz punkty masowe silnika dmuchawy. Po załączeniu zewnętrznego zasilania do silnika dmuchawy załączał się prawidłowo.

      czytaj więcej >
    • 24 sierpnia 2018

      Usterka w Volkswagen Passat - czujnik ciśnień w filtrze cząstek stałych

      Samochód Volkswagen Passat z 2007 r., wyposażony w 2.0 litrowy silnik, o mocy 125 KW (oznaczenie silnika: BMR) przyjechał do warsztatu naprawczego z usterką czujnika różnicy ciśnień w filtrze cząstek stałych. Po podłączeniu komputera diagnostycznego, znaleziono błąd w sterowniku silnika świadczący o nieprawidłowym sygnale z tego czujnika. Warsztat podjął decyzję o wymianie czujnika, ponieważ jest to dość częsta usterka w grupie VW. Wymiana czujnika nie przyniosła spodziewanego rezultatu, błąd po uruchomieniu silnika pozostał w pamięci sterownika i nie można go było wykasować. Rozpoczęto proces sprawdzenia instalacji elektrycznej, zasilania czujnika – posłużono się multimetrem uniwersalnym. Próba wypadła pozytywnie, a mimo to błąd nadal pozostawał w pamięci.

      czytaj więcej >
    • 13 sierpnia 2018

      Usterka w Audi A4 - nie załącza się silnik dmuchawy powietrza

      Prezentowany przypadek serwisowy dotyczy pojazdu marki Audi A4 B8 2,0 TDI, kod silnika CAGA zasilanym olejem napędowym, rok produkcji 2007 - 2015. Pojazd trafił do serwisu z objawami: sporadycznie nie załącza się silnik dmuchawy świeżego powietrza. Serwis podjął próbę odczytu kodów pamięci błędów sterownika klimatyzacji urządzeniem KTS 570 firmy Bosch, w której zarejestrowane były dwa kody błędów w sterowniku klimatyzacji: 1273 - Silnik dmuchawy świeżego powietrza 1 - Przerwa połączenia masy; 1844 - Sterownik dmuchawy świeżego powietrza - Komponent uszkodzony. Sprawdzeniu poddano ciągłość wiązki elektrycznej dmuchawy świeżego powietrza, a także sprawność zasilania oraz punkty masowe silnika dmuchawy. Po załączeniu zewnętrznego zasilania do silnika dmuchawy załączał się prawidłowo.

      czytaj więcej >
    • 9 sierpnia 2018

      Usterka w Volkswagen GOLF 4 1.9 TDI - sprzęgło kompresora klimatyzacji

      Podczas konsultacji z infolinią techniczną przekazano, że sprawdzono ilość czynnika w układzie klimatyzacji i przeprowadzono weryfikację presostatu układu klimatyzacji. W celu analizy problemu poproszono o odczytanie kodów usterek z modułu klimatyzacji. Moduł klimatyzacji nie zarejestrował żadnych usterek uniemożliwiających uruchomienie kompresora klimatyzacji. Wykonano sprawdzenie instalacji elektrycznej od sterownika wentylatorów do kompresora klimatyzacji - wiązka elektryczna sprawna.

      czytaj więcej >
    • 26 lipca 2018

      Usterka w Chevrolet Cruze - czujnik ciśnienia w filtrze cząstek stałych

      Samochód marki Chevrolet Cruze. 2.0 CDI przyjechał z usterką czujnika różnicy ciśnienia w filtrze cząstek stałych. Diagnostyka komputerowa wykazała usterkę nieprawidłowego sygnału tego czujnika i nie dało się skasować błędu testerem. Po odłączeniu kostki od czujnika sterownik silnika zapisywał ten sam błąd jednak opis w testerze tym razem wskazał usterkę elektryczną. Podjęto próbę wymiany czujnika na nowy, co nie przyniosło oczekiwanego efektu.

      czytaj więcej >
    • 5 lipca 2018

      Usterka w Jeep Grand Cherokee - brak mocy oraz zadymienie spalin

      Do serwisu przyjechał samochód marki Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003 r. Samochód wykazywał brak mocy oraz zadymienie spalin w dolnym zakresie prędkości obrotowych głównie przy przyspieszaniu. Z uruchomieniem silnika oraz pracą na biegu jałowym nie było większych problemów. Wstępna diagnostyka i hałas wykazały uszkodzenie turbosprężarki więc warsztat przystąpił do naprawy polegającej na jej wymianie. Jak się okazało wymiana turbosprężarki przyniosła efekt akustyczny, wyciszyła się praca natomiast brak mocy i zadymienie spalin występowało w dalszym ciągu.

      czytaj więcej >
    • 27 czerwca 2018

      Usterka w BMW F10 520d xdrive - znaczne rozładowanie akumulatora

      Prezentowany przypadek serwisowy dotyczy pojazdu marki BMW F10 520d xdrive 2014 rok z silnikiem 2.0. Klient do jednego z warsztatów naszej sieci zgłosił usterkę nie uruchamiającego się silnika z powodu rozładowanego akumulatora. Na wyświetlaczu wielofunkcyjnym pojawia się odpowiedni komunikat (znaczne rozładowanie akumulatora). Mechanik podjął próbę przeprowadzenia diagnostyki komputerowej. Odczytał błąd 288B00 – System zarządzania akumulatorem, zakłócenie prądu spoczynkowego. Wartość prądu spoczynkowego przekracza maksymalną wartość zadaną 1,000 mA. Sprawdzona została wiązka elektryczna pod kątem zwarcia do plusa/masy. Niestety nie znaleziono przyczyny. W celu jednoznacznej diagnozy usterki serwis skierował temat badanego samochodu na infolinię techniczną sieci EuroWarsztat.

      czytaj więcej >
    • 14 czerwca 2018

      Usterka w Toyota Avensis T27 - kontrolka silnika „check” i układu ESP

      Prezentowany przypadek serwisowy dotyczy pojazdu marki Toyota Avensis T27 z silnikiem benzynowym o pojemności 2.0 i mocy 102 kW z 2012 roku. Klient do jednego z warsztatów naszej sieci zgłosił załączoną kontrolkę silnika „check” i układu ESP oraz nierówną pracę silnika na biegu jałowym. Problemy pojawiały się często po zimnym starcie. Problemy nie występowały po przesunięciu dźwigni wyboru zakresu jazdy z pozycji

      do pozycji . Przeprowadzono diagnostykę komputerową. W pamięci sterownika silnika odczytano kody usterek dotyczące braku iskry zapłonowej. Po oględzinach układu zapłonowego stwierdzono, że świece zapłonowe, przewody wysokiego napięcia oraz moduły cewek zapłonowych zostały już wymienione na nowe. Wywiad z właścicielem pojazdu potwierdził, iż wymiany tych podzespołów dokonano dwa dni wcześniej w innym warsztacie. Moduły cewek zapłonowych generowały „iskrę”. Następnie skontrolowano komponenty/układy: ssania powietrza, paliwowego, wydechowego - nie stwierdzono anomalii. Zweryfikowano również przewody podciśnieniowe i przyłącza węży - okazały się szczelne.

      czytaj więcej >
    • 24 maja 2018

      Usterka w Volkswagen CC - „silnik szarpie i nierówno pracuje"

      Prezentowany przypadek serwisowy dotyczy pojazdu marki Volkswagen CC 2013 rok z silnikiem 2.0 TFSI. Klient do jednego z warsztatów naszej sieci zgłosił usterkę silnika, mówiąc „silnik szarpie i nierówno pracuje, zwiększyło się również zużycie paliwa”. Mechanik podjął próbę odczytu kodów błędów ze sterownika silnika. W pamięci sterownika zapisane były 3 kody błędów: P1297, P2187, P0507. Mechanik sprawdził przewody giętkie systemu Układ ssania powietrza twierdząc, że są w dobrym stanie.

      czytaj więcej >

    Newsletter

    Zgadzam się na przetwarzanie podanych danych osobowych w celu otrzymywania newslettera.
    Wyrażenie zgody jest dobrowolne i może być w każdej chwili cofnięte.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Groupauto Polska Sp. z o.o., z siedzibą Aleje Jerozolimskie 56C, 00-803 Warszawa. Podane dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO1 oraz uśude2 tj. na podstawie wyrażonej zgody w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną (newsletter) na podany w formularzu rejestracji adres email.

    PEŁNA TREŚĆ KLAUZULI