Regeneracja alternatorów i rozruszników - 3 powody, dlaczego warto z tego korzystać

Regeneracja alternatorów i rozruszników - 3 powody, dlaczego warto z tego korzystać

Masz problem z alternatorem lub rozrusznikiem w swoim aucie? Wymiana tych części na nowe wcale nie musi być jednym rozwiązaniem. Możesz wykorzystać produkty, którym dano drugie życie. Regenerowane alternatory i rozruszniki są tańsze, idealnie wpisują się w politykę green deal, a jednocześnie nie odbiegają jakością od oryginalnego wyposażenia.

Powód nr 1 - regeneracja alternatora/rozrusznika to oszczędność pieniędzy   

Kupno nowego alternatora lub rozrusznika może oznaczać spory wydatek. W zależności od modelu auta, a także producenta wspomnianych części, cena może wahać się od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy złotych. Zlecenie regeneracji lub kupno odświeżonej już części, będzie znacznie tańsze. 

Warto też pamiętać, że profesjonalnie zregenerowana część nie odbiega jakością od odpowiednika OEM (Original Equipment Manufacturer). Warto wybierać produkty, które posiadają gwarancję producenta. 

- Przy procesie regeneracji mają zastosowanie takie same standardy, jak w przypadku montażu zupełnie nowego urządzenia. Dokładne testy, jakim poddawany jest podzespół, pozwalają też wyeliminować od razu jego uszkodzone elementy, które nie nadają się już do użytku - wyjaśniają eksperci firmy AS-PL, czołowego dostawcy alternatorów i rozruszników.

Regeneracja alternatora

Powód nr 2 - proces regeneracji dokładnie „prześwietla” używaną część   

Pierwszym etapem procesu jest sprawdzenie kondycji alternatora lub rozrusznika. Rdzeń i jego podzespoły muszą być poddane drobiazgowej weryfikacji w fabryce producenta. Wstępnej weryfikacji może dokonać także mechanik. Jeśli zostanie stwierdzona nieprzydatność pojedynczych elementów, są one utylizowane (ekologicznie i zgodnie z obowiązującymi normami). 

Co następuje potem? Zweryfikowane podzespoły trafiają  najpierw do parku maszyn, gdzie podlegają uszlachetnianiu i odświeżaniu, a następnie do tzw. gniazd roboczych, gdzie są już poddawane ostatecznej regeneracji. Po zakończeniu tych prac, wszystkie elementy alternatora/rozrusznika są ponownie składane. Następnie produkt wchodzi w bardzo ważną fazę testów wstępnych związanych z weryfikacją poprawności montażu i poprawności działania układu elektrycznego. 

- Jeśli testy wypadną pomyślnie, ostatnim etapem jest test końcowy przeprowadzany w trybie automatycznym na urządzeniach D&V Electronics. Co ważne, wygenerowany później raport potwierdza przejście produktu przez serię testów i potwierdza jego ogólną sprawność - podkreślają eksperci AS-PL. 

wynik testu końcowego regenerowanego rozrusznika

Jeśli zdecydujemy się na zakup regenerowanego produktu, warto jednak skontaktować się ze sprawdzonym zakładem mechanicznym. Wybierając na przykład najbliższy EuroWarsztat, specjalista pomoże nam dobrać odpowiedni model, a następnie dokona montażu. 

Powód nr 3 - regeneracja alternatorów i rozruszników to dbałość o ekologię   

Regeneracja to nie tylko oszczędność pieniędzy, ale też dbałość o środowisko naturalne poprzez recykling części. Bez procesu regeneracji, wszystkie rdzenie trafiałyby na wysypiska, dlatego kupując używane produkty, wpływamy na zmniejszenie ilości odpadów. Warto pamiętać, że także sam proces regeneracji przeprowadzany jest z naciskiem na minimalizowanie odpadów i wykorzystanie jak największej ilości elementów z odświeżanego rdzenia. 

Dzięki procesowi regeneracji zmniejsza się też naturalnie zużycie surowców i mediów niezbędnych do wyprodukowania nowych części. Szacuje się, że podczas regeneracji zużywa się mniej niż 20% energii potrzebnej do wyprodukowania zupełnie nowego produktu. 

Nasi dostawcy

  • Bosch - pozostałe Bosch - pozostałe
  • Delphi Delphi
  • Liqui Moly Liqui Moly
  • Textar Textar
  • Actia Actia
  • ATE ATE
  • Beta Beta
  • TRW TRW
  • Valeo Valeo
  • Bosal Bosal
  • Brembo Brembo
  • Dayco Dayco
  • Denso Denso
  • Exide Exide
  • Febi Febi
  • Filtron Filtron
  • Gates Gates
  • Shell Shell
  • Hella Hella
  • Hengst Hengst
  • Holts Holts
  • Honeywell Honeywell
  • Johnson Controls Johnson Controls
  • KYB KYB
  • Schaefller Schaefller
  • Mahle Mahle
  • Mintex Mintex
  • Monroe Monroe
  • NGK NTK NGK NTK
  • Osram Osram
  • SKF SKF
  • Sogefi Sogefi
  • Walker Walker
  • Wix Filter Wix Filter
  • Yokohama Yokohama
  • ZF ZF
  • Contitech Contitech
  • Lotos Lotos
  • NTN SNR NTN SNR
  • NRF NRF
  • GSP GSP
  • NEOLUX NEOLUX
  • MANN-FILTER MANN-FILTER
  • AS PL AS PL
  • GKN GKN
  • Erling Erling
  • Corteco Corteco