Koronawirus: lista zaleceń dla klienta warsztatu. Co musisz wiedzieć
W poczuciu odpowiedzialności za zdrowie zarówno nasze, jak i pracowników warsztatu samochodowego, apelujemy o zachowanie ostrożności, a przede wszystkim zdrowego rozsądku. Poniżej prezentujemy listę rzeczy, o których należy pamiętać oddając pojazd do naprawy, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się pandemii.
- Witaj się bez podawania ręki
Nie przekazujmy sobie bakterii i wirusów dłońmi. Alternatywą na powitanie jest: przybijanie żółwika, zetknięcie się łokciami, czy zwykły ukłon.
- Zachowaj bezpieczną odległość od rozmówcy (1-1,5m)
Wirus przenosi się drogą kropelkową. Gdy ktoś zarażony koronawirusem kichnie, transmituje kropelki śliny i śluzu w Twoją stronę. Wirus wnika przez błony śluzowe. Jeśli jesteś zbyt blisko, istnieje ryzyko zarażenia.
- Respektuj zasady narzucone przez serwis
Warsztaty wyznaczają specjalne strefy do przyjęcia/odbioru auta. W miarę możliwości, nie wchodź do poczekalni i na halę, a samochód pozostaw w miejscu specjalnie do tego wyznaczonym. Kroki podjęte przez serwis, mają na celu minimalizowanie zagrożenia - zastosuj się do nich!
- W Biurze Obsługi Klienta nie dotykaj niepotrzebnie lad recepcyjnych, kontaktów, klamek, poręczy i innych przedmiotów
Innym sposobem na otwarcie drzwi jest użycie zamkniętej pięści lub własnego biodra. A przyciski można wcisnąć kostką zgiętego kciuka. Spróbuj!
- Pamiętaj o regularnym myciu rąk mydłem
Ewentualnie użyj środków dezynfekujących, które warto trzymać w samochodzie. Dozowniki z płynem odkażającym są dostępne w warsztatach również dla klientów.
- Przed oddaniem pojazdu, zdezynfekuj jego wnętrze
Wirusy i bakterie mogą utrzymywać się na powierzchniach bardzo długo. Przetrzyj miejsca, których dotykasz najczęściej: kierownica, klamki, drążek zmiany biegów, kluczyki itp. Możesz do tego użyć mokrych chusteczek, płynu lub sprayu dezynfekującego.
- Unikaj płatności gotówką
Wybieraj kartę płatniczą. Zasada ta dotyczy także płatności za przejazd autostradą czy tankowania na stacji benzynowej (przy okazji – chwytaj dozownik paliwa chusteczką)
- Przestrzegaj zasad higieny kaszlu i kichania
Używaj chusteczek higienicznych i od razu je wyrzucaj. W ostateczności zakrywaj usta łokciem.
- Wybieraj świadomie odpowiedzialny serwis
Wizyty w serwisie umawiaj i konsultuj telefonicznie. Przy okazji rozmowy zapytaj jakie procedury zostały wprowadzone w kwestii dezynfekcji pojazdu i ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa.
- Nie nalegaj na jazdę testową z mechanikiem w celu weryfikacji naprawionej usterki
Im mniej osób w aucie, tym i ryzyko jest mniejsze.
- Jeśli Twój pojazd miał kontakt lub przewoził osobę zarażoną, koniecznie poinformuj o tym warsztat!
- Bądź wyrozumiały
W obecnej sytuacji zagrożenia epidemicznego, warsztaty pracują w ograniczonym składzie, a w części z nich wprowadzono skrócone godziny pracy.
Wspólnie jesteśmy w stanie ograniczyć zagrożenie i stawić czoła koronawirusowi. Wspierajmy się i działajmy odpowiedzialnie!