Koronawirus: lista zaleceń dla klienta warsztatu. Co musisz wiedzieć

Koronawirus: lista zaleceń dla klienta warsztatu. Co musisz wiedzieć

W poczuciu odpowiedzialności za zdrowie zarówno nasze, jak i pracowników warsztatu samochodowego, apelujemy o zachowanie ostrożności, a przede wszystkim zdrowego rozsądku. Poniżej prezentujemy listę rzeczy, o których należy pamiętać oddając pojazd do naprawy, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się pandemii.

 

  1. Witaj się bez podawania ręki

Nie przekazujmy sobie bakterii i wirusów dłońmi. Alternatywą na powitanie jest: przybijanie żółwika, zetknięcie się łokciami, czy zwykły ukłon.

 

  1. Zachowaj bezpieczną odległość od rozmówcy (1-1,5m)

Wirus przenosi się drogą kropelkową. Gdy ktoś zarażony koronawirusem kichnie, transmituje kropelki śliny i śluzu w Twoją stronę. Wirus wnika przez błony śluzowe. Jeśli jesteś zbyt blisko, istnieje ryzyko zarażenia.

 

  1. Respektuj zasady narzucone przez serwis

Warsztaty wyznaczają specjalne strefy do przyjęcia/odbioru auta. W miarę możliwości, nie wchodź do poczekalni i na halę, a samochód pozostaw w miejscu specjalnie do tego wyznaczonym. Kroki podjęte przez serwis, mają na celu minimalizowanie zagrożenia - zastosuj się do nich!

 

  1. W Biurze Obsługi Klienta nie dotykaj niepotrzebnie lad recepcyjnych, kontaktów, klamek, poręczy i innych przedmiotów

Innym sposobem na otwarcie drzwi jest użycie zamkniętej pięści lub własnego biodra. A przyciski można wcisnąć kostką zgiętego kciuka. Spróbuj!

 

  1. Pamiętaj o regularnym myciu rąk mydłem

Ewentualnie użyj środków dezynfekujących, które warto trzymać w samochodzie. Dozowniki z płynem odkażającym są dostępne w warsztatach również dla klientów.

 

  1. Przed oddaniem pojazdu, zdezynfekuj jego wnętrze

Wirusy i bakterie mogą utrzymywać się na powierzchniach bardzo długo. Przetrzyj miejsca, których dotykasz najczęściej: kierownica, klamki, drążek zmiany biegów, kluczyki itp. Możesz do tego użyć mokrych chusteczek, płynu lub sprayu dezynfekującego.

 

  1. Unikaj płatności gotówką

Wybieraj kartę płatniczą. Zasada ta dotyczy także płatności za przejazd autostradą czy tankowania na stacji benzynowej (przy okazji – chwytaj dozownik paliwa chusteczką)

 

  1. Przestrzegaj zasad higieny kaszlu i kichania

Używaj chusteczek higienicznych i od razu je wyrzucaj. W ostateczności zakrywaj usta łokciem.

 

  1. Wybieraj świadomie odpowiedzialny serwis

Wizyty w serwisie umawiaj i konsultuj telefonicznie. Przy okazji rozmowy zapytaj jakie procedury zostały wprowadzone w kwestii dezynfekcji pojazdu i ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa.

 

  1. Nie nalegaj na jazdę testową z mechanikiem w celu weryfikacji naprawionej usterki

Im mniej osób w aucie, tym i ryzyko jest mniejsze.

 

  1. Jeśli Twój pojazd miał kontakt lub przewoził osobę zarażoną, koniecznie poinformuj o tym warsztat!

 

  1. Bądź wyrozumiały

 

W obecnej sytuacji zagrożenia epidemicznego, warsztaty pracują w ograniczonym składzie, a w części z nich wprowadzono skrócone godziny pracy.

Wspólnie jesteśmy w stanie ograniczyć zagrożenie i stawić czoła koronawirusowi. Wspierajmy się i działajmy odpowiedzialnie!

Nasi dostawcy

  • Bosch - pozostałe Bosch - pozostałe
  • Delphi Delphi
  • Liqui Moly Liqui Moly
  • Textar Textar
  • Actia Actia
  • ATE ATE
  • Beta Beta
  • TRW TRW
  • Valeo Valeo
  • Bosal Bosal
  • Brembo Brembo
  • Dayco Dayco
  • Denso Denso
  • Exide Exide
  • Febi Febi
  • Filtron Filtron
  • Gates Gates
  • Shell Shell
  • Hella Hella
  • Hengst Hengst
  • Holts Holts
  • Honeywell Honeywell
  • Johnson Controls Johnson Controls
  • KYB KYB
  • Schaefller Schaefller
  • Mahle Mahle
  • Mintex Mintex
  • Monroe Monroe
  • NGK NTK NGK NTK
  • Osram Osram
  • SKF SKF
  • Sogefi Sogefi
  • Walker Walker
  • Wix Filter Wix Filter
  • Yokohama Yokohama
  • ZF ZF
  • Contitech Contitech
  • Lotos Lotos
  • NTN SNR NTN SNR
  • NRF NRF
  • GSP GSP
  • NEOLUX NEOLUX
  • MANN-FILTER MANN-FILTER
  • AS PL AS PL
  • GKN GKN
  • Erling Erling
  • Corteco Corteco