Inteligentny System Kontroli Tłumienia

Udostępnij artykuł:

Inteligentny System Kontroli Tłumienia

Inteligentny System Kontroli Tłumienia (IDC) w układzie zawieszenia to innowacyjna technologia opracowana przez KYB i stosowana w niektórych pojazdach klasy premium. W Europie obecnie używany jest przez Grupę PSA w DS7, DS9 i Peugeot 508 pod nazwą „DS Active Scan Suspension”. W Japonii dostępny jest w takich pojazdach jak Lexus LS i LC oraz Toyota Crown i Avalon.

Ta inteligentna technologia wykorzystuje tzw. „monokamerę” umieszczoną za przednią szybą samochodu, która skanuje i analizuje profil drogi a następnie przesyła informacje do elektronicznej centralnej jednostki sterującej IDC. System współpracuje z czterema czujnikami wysokości i trzema akcelerometrami do pomiaru reakcji pojazdu, w tym prędkości, hamowania i kąta skrętu.

Jednostka sterująca stale oblicza optymalne ustawienia amortyzatora, w celu wyeliminowania wszelkich nieprawidłowości, poprawiając komfort i stwarzając wyjątkowo  płynne wrażenia z jazdy. Odbywa się to poprzez proporcjonalny zawór elektromagnetyczny na każdym amortyzatorze, który reguluje ciśnienie wewnętrzne między górną i dolną komorą, zapewniając indywidualną kontrolę zarówno kompresji, jak i odbicia na wszystkich czterech kołach.

Testy pokazują, że korzyści są szczególnie zauważalne dla pasażerów jadących z tyłu, kiedy system skanujący zmniejsza drgania występujące podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Jest to wyraźna poprawa komfortu jazdy oraz  bezpośredni pozytywny wpływ na bezpieczeństwo. Płynniejsza jazda oznacza również, że ​​wszystkie cztery koła utrzymają lepszy kontakt z nawierzchnią drogi, umożliwiając bezpieczniejsze prowadzenie i hamowanie. Większy komfort wpłynie na pewno na poprawę percepcji i zmęczenie kierowcy podczas jazdy.