11 października 2023
Motywacja pracowników to temat, który dotyczy każdego z przedsiębiorców. Na wrześniowych szkoleniach dla właścicieli warsztatów poruszony został temat efektywnego motywowania swojego zespołu. Z aktywnym udziałem uczestników podważone zostały dwa najbardziej skrajne mity dotyczące motywowania pracowników.
Motywacja może wynikać z różnych źródeł, zarówno pozytywnych jak i negatywnych - ważne jest jednak by nie opiewała ona jedynie na stopie materialnej. Z motywacją wewnętrzna mamy do czynienia wtedy, gdy pracownik podejmuje działanie ze względu na samo to działanie, czego przykładem jest jego zaangażowanie pracownika w życie firmy i gotowość do włożenia dodatkowego wysiłku dla sukcesu organizacji. Lecz o to wszystko musi zadbać również pracodawca. W takim razie jak efektywnie motywować swoich pracowników tak, aby ich motywacja sale rosła? O tym właśnie rozmawialiśmy na ostatnich wrześniowych szkoleniach dla właścicieli oraz osób zarządzających warsztatem.
Poruszaliśmy się również w tematyce komunikacji z pracownikami – o tym jak warto, oraz jak nie powinno się przekazywać swoich komunikatów. Posługując się modelem von Thuna wykonywaliśmy ćwiczenia z precyzyjnego i konstruktywnego przekazywania informacji, a także reagowania na nieodpowiednie zachowania. Kontynuacją serii szkoleniowej o komunikacji pracodawca – pracownik będzie przeprowadzenie szkolenia dla pracowników warsztatów o tym jak powinna wyglądać komunikacja w miejscu pracy.
Kolejny dzień szkoleniowy rozpoczął nowy blok tematyczny dotyczący roli mediów społecznościowych. Spójność wizualna online i offline, odpowiedni content oraz umiejętne reagowanie na negatywne opinie – to wszystko stanowi podstawę komunikacji marketingowej. Podczas praktycznej części szkolenia mogliśmy przekonać się jak ważna jest wizytówka google oraz jak samemu odpowiednio ją zoptymalizować. Skupiliśmy się również na negatywnych opiniach, które w każdej branży są nieuniknione – warto jednak nauczyć się odpowiednio nimi zarządzać. Mądre odpowiedzi na komentarze, odwołania i nerwy na wodzy sprawią, że profesjonalizm zostanie zachowany, a dobre imię warsztatu nie nadszarpnięte.
Obecność na różnych platformach społecznościowych i budowanie wartościowego contentu online jest niezwykle ważną kwestią w komunikacji warsztatu z klientem. Szczególnie, że w ostatnich latach, rola mediów społecznościowych w marketingu i komunikacji znacząco wzrosła. Już blisko 28 milionów Polaków korzysta z różnych platform społecznościowych, a czas na nich spędzany z roku na rok wzrasta!