26 września 2018
Trwa kolejna edycja szkoleń merytorycznych dla osób zarządzających warsztatami w ramach grupy EuroWarsztat. To kolejny dowód na to, że profesjonalizacja biznesów w branży motoryzacyjnej, postępuje niesamowicie szybko. Reagowanie na bieżącą koniunkturę rynku już nie wystarcza, bo ta może w każdej chwili ulec zmianie. Czas na zarządzanie przez fachowców. Teraz właściciel warsztatu samochodowego to przedsiębiorca, menadżer i przywódca w jednym, nierzadko tez doradca i planista. To wymaga niesamowitej wiedzy i ciągłego podążania za trendami.
Zadanie, które stanęło przed uczestnikami w trakcie tych sesji, to zbudowanie biznes planu, uwzględniającego potencjały organizacji i szanse rynkowe.
Każdy z uczestników został wyposażony w schemat planowania swojego biznesu i korzystając z omawianych modułów, mógł zbudować własną wizję rozwoju. A możliwości i kierunków jest bez liku. Właściwie w każdej aktywności firmy, w każdym procesie i w każdym pracowniku drzemią możliwości. Jednak to wszystko wymaga sprawnego zarządzania. Nawet najlepsi mechanicy nie zapewnią sukcesu, jeśli firma nie będzie prawidłowo zarządzana.
Uczestnicy poznali gigantyczne możliwości marketingu w nowych mediach, bo to właśnie tam klienci szukają usług i specjalistów. Planowanie wkroczyło w fazę wskaźnikowego monitorowania wszelkich wyników, działań, a nawet fachowości zespołów. Prowadzenie warsztatu zaczyna przypominać sterowanie wysoce zaawansowaną maszyną z mnóstwem przycisków i kontrolek. Nie zabrakło też czasu, by porozmawiać o motywowaniu zespołów, gdyż w obecnych czasach, „materiał” ludzki staje się towarem deficytowym.
Taka perspektywa patrzenia na biznes to zdecydowanie krok do zwiększenia efektywności i rentowności organizacji, a właśnie na tym zależy współczesnym inwestorom.