20 kwietnia 2020
W obecnie dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku motoryzacyjnym sieć Eurowarsztat zorganizowała szkolenie dla swoich partnerów biznesowych. Celem przygotowanego warsztatu było przede wszystkim zintegrowanie wspólnych działań na rzecz utrzymania zyskowności punktów serwisowych oraz udzielenia wsparcia merytorycznego w obszarze pozyskiwania nowych klientów. Formuła szkolenia w związku z obostrzeniami dotyczącymi kontaktów międzyludzkich opierała się na meetingu z wykorzystaniem sieci internetowej.
Za pomocą sesji szkoleniowej podjęte zostały kluczowe tematy dotyczące obecnego rynku motoryzacyjnego w Polsce. Omówiono przewidywane zmiany krótko i długoterminowe w okresie pandemii z uwzględnieniem roli jaką odegrają punkty serwisowe sieci Eurowarsztat.
Zostały przeanalizowane obecne szanse rynkowe do wykorzystania przez punkty partnerskie. Ważnym z tematów było skategoryzowanie klienta i ukierunkowanie działań marketingowych w stronę tych najbardziej dochodowych w obecnym czasie.
Tematy szkoleniowe były także skierowane do kwestii zmian w zarządzaniu warsztatami. Obecna sytuacja wymusza na nas zmiany w tym obszarze, aby styl zarządzania uwzględniał modyfikacje w strategii długofalowej prowadzenia biznesu.
W obecnej sytuacji rynkowej punkty serwisowe potrzebują wypracować nowe standardy tak w obszarze obsługi klienta jak również ścieżek dotarcia do nowych grup klientów z zupełnie innymi potrzebami. Dlatego treści ujęte w prezentacji dotyczyły modyfikacji procedur wewnętrznych zapewniających bezpieczeństwo pracy jak i obsługowych mających na celu utrzymanie obecnego klienta oraz pozyskanie nowego przed odpowiednie aktywności sprzedażowe na zewnątrz. Z tym z kolei związany był kolejny temat spotkania czyli analiza dróg dotarcia do klientów. W dzisiejszej sprzedaży usług główną rolę pełnił będzie kontakt zdalny z klientem dlatego sieć EuroWarsztat przesuwa akcent wspierający punkty serwisowe na marketing serwisowy. Na szkoleniu przeanalizowane zostały różne zdalne drogi dotarcia do klienta oraz sposoby na wzmocnienie marketingu serwisowego jako efektywnej formy eksponowania swoich usług za zewnątrz. Uczestnicy bardzo aktywnie włączali się w dyskusję co świadczy o tym, iż inicjowanie tego typu działań jest oczekiwane i bardzo potrzebne.
Wspólnie z zarządzającymi siecią EuroWarsztat będziemy obserwować dokonujące się zmiany na rynku i odpowiednio szybko reagować z treściami szkoleniowymi dedykowanymi dla partnerów serwisowych sieci.