Obsługa floty samochodowej: raporty z napraw pozwalają Ci trzymać rękę na pulsie
Co znajdziesz w artykule:
Jeżeli Twój park pojazdów jest rozbudowany, łatwo jest zgubić się w gąszczu mniejszych lub większych napraw - dlatego trudno jest dziś wyobrazić sobie obsługę flot samochodowych bez dokładnego raportowania usług. Szczególnie, że takie raporty to często znacznie więcej niż tylko wypisanie „suchych” faktów z pracy mechanika. Przekonaj się, jak wygląda to w przypadku ogólnopolskiej sieci EuroWarsztat.
Raporty analityczno-kosztowe, paliwowe, szkodowości, leasingowe, monitorujące pracę kierowców… - nowoczesna obsługa floty samochodowej opiera się dziś m.in. na dokładanym raportowaniu kluczowych obszarów działalności firmy. Jednym z nich jest również ewidencjonowanie wszelkich napraw firmowych aut.
Dobra obsługa floty samochodowej wymaga więc nie tylko fachowej opieki warsztatu, ale też pełnej transparentności w jego działaniu. Dokładna ewidencja napraw pozwala mieć kompletną wiedzę na temat zlecanych usług serwisowych (zarówno planowanych, jak i nieprzewidzianych), prowadzić uporządkowany harmonogram napraw oraz - co ogromnie ważne - mieć pełną kontrolę nad finansami.
Obsługa flot samochodowych - tak może wyglądać raport
Raportowanie usług znajduje się też oczywiście w ofercie sieci EuroWarsztat. Jako klient flotowy otrzymujesz więc dokładne podsumowanie prac wszystkich wykonanych przez nasze punkty serwisowe (aktualnie w całym kraju jest ich około 200 - zobacz mapkę). Z czego składa się przykładowy raport flotowy? Oprócz tak podstawowych danych jak marka/model pojazdu, numer rejestracyjny oraz aktualny stan licznika, są to:
- rozpoznanie usterki (ogólna diagnoza awarii postawiona przez warsztat),
- dokładny wykaz napraw wykonanych podczas wizyty serwisowej (każda czynność wykonana w ramach naprawy),
- wykaz części wykorzystanych przy naprawie (przypominamy, że o wysokiej jakości zamiennikach pisaliśmy ostatnio w artykule o częściach OEQ).
Jeśli więc usługa dotyczyła na przykład naprawy zawieszenia firmowego samochodu, dokładnie wypiszemy w nim wszystkie pojedyncze czynności, które wykonał mechanik. Chociażby: wymianę końcówki drążka kierowniczego, sworznia wahacza, łączników stabilizatora, tulei, sprężyn, łożyska, przekładni itd. Dzięki temu jako kierownik floty będziesz miał pełną wiedzę, co i kiedy zostało wymienione. „Przepływ” informacji o naprawach wygląda z kolei następująco: najpierw serwis wysyła uwagi do centrali sieci EuroWarsztat, a następnie my przekazujemy raport Tobie - otrzymujesz go drogą mailową razem z fakturą po każdej naprawie. Taka zbiorcza informacja pozwala zachować porządek i kontrolę nad wydatkami związanymi z bieżącym utrzymaniem floty.
Jeśli zachodzi taka potrzeba, możesz też oczywiście omówić z nami wnioski zawarte w raporcie. Wystarczy tylko, że skontaktujesz się z dedykowanym opiekunek klienta, którego zawsze zapewnia sieć EuroWarsztat. Nasz pracownik pomoże Ci wyjaśnić ewentualne wątpliwości.
Raport pozwala zaplanować naprawy prewencyjne
Jak wynika z badania ADAC 2021, do najczęstszych przyczyn awarii samochodowych należą: niesprawny akumulator – 46,3%; usterka silnika/sterowania silnikiem – 15,9%; alternator, rozrusznik, instalacja elektryczna – 10%; ogumienie i koła – 7,1%, układ paliwowy – 3,2%, układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja – 2,1%, układ oczyszczania spalin i wydech – 1,2%. I jeszcze jedna ciekawostka liczbowa: aż 67 proc. wizyt w warsztatach związanych jest z czynnościami naprawczymi, a więc udajemy się do mechanika dopiero wtedy, kiedy awaria już unieruchomi samochód.
Dlaczego o tym wspominamy? Ponieważ kolejnym celem raportów jest przypominanie fleet managerowi o regularnej kontroli i prewencyjnych wymianach niektórych części eksploatacyjnych (ale nie tylko). Nasze raporty to po prostu znacznie więcej niż tylko podsumowanie czynności wykonanych już przez warsztat - często są to dokumenty prezentujące ogólny stan techniczny samochodu, ponieważ mogą pojawić się w nim zalecenia dotyczące dalszego utrzymania pojazdu.
Chodzi o to, aby zapobiegać, zamiast leczyć. Jeśli podczas realizacji usługi wykonawca zauważy na przykład postępujące zużycie innych podzespołów, w raporcie znajdzie się sugestia, kiedy należałoby przeprowadzić taką naprawę prewencyjną. To ważne, ponieważ takie działania chronią Twój firmowy portfel przed niepotrzebnym wydatkiem: dobrze zadbane samochody spalają mniej paliwa, są mniej awaryjne i pomagają obniżyć koszty operacyjne. Działanie wyprzedzające pozwoli Ci też lepiej zaplanować wydatki na utrzymanie firmowego taboru.
Chciałbyś zapytać o inne szczegóły współpracy z warsztatami należącymi do naszej sieci? Czekamy na Ciebie pod numerem 570 999 551 lub adresem mailowym . Na pewno odpowiemy na każde pytanie. Tymczasem życzymy szerokiej drogi!