Obsługa floty samochodowej: raporty z napraw pozwalają Ci trzymać rękę na pulsie

< powrót
Obsługa floty samochodowej: raporty z napraw pozwalają Ci trzymać rękę na pulsie

Jeżeli Twój park pojazdów jest rozbudowany, łatwo jest zgubić się w gąszczu mniejszych lub większych napraw - dlatego trudno jest dziś wyobrazić sobie obsługę flot samochodowych bez dokładnego raportowania usług. Szczególnie, że takie raporty to często znacznie więcej niż tylko wypisanie „suchych” faktów z pracy mechanika. Przekonaj się, jak wygląda to w przypadku ogólnopolskiej sieci EuroWarsztat.

Raporty analityczno-kosztowe, paliwowe, szkodowości, leasingowe, monitorujące pracę kierowców… - nowoczesna obsługa floty samochodowej opiera się dziś m.in. na dokładanym raportowaniu kluczowych obszarów działalności firmy. Jednym z nich jest również ewidencjonowanie wszelkich napraw firmowych aut. 

Dobra obsługa floty samochodowej wymaga więc nie tylko fachowej opieki warsztatu, ale też pełnej transparentności w jego działaniu. Dokładna ewidencja napraw pozwala mieć kompletną wiedzę na temat zlecanych usług serwisowych (zarówno planowanych, jak i nieprzewidzianych), prowadzić uporządkowany harmonogram napraw oraz - co ogromnie ważne - mieć pełną kontrolę nad finansami.   

Obsługa flot samochodowych - tak może wyglądać raport 

Raportowanie usług znajduje się też oczywiście w ofercie sieci EuroWarsztat. Jako klient flotowy otrzymujesz więc dokładne podsumowanie prac wszystkich wykonanych przez nasze punkty serwisowe (aktualnie w całym kraju jest ich około 200 - zobacz mapkę). Z czego składa się przykładowy raport flotowy? Oprócz tak podstawowych danych jak marka/model pojazdu, numer rejestracyjny oraz aktualny stan licznika, są to: 

  • rozpoznanie usterki (ogólna diagnoza awarii postawiona przez warsztat),
  • dokładny wykaz napraw wykonanych podczas wizyty serwisowej (każda czynność wykonana w ramach naprawy),
  • wykaz części wykorzystanych przy naprawie (przypominamy, że o wysokiej jakości zamiennikach pisaliśmy ostatnio w artykule o częściach OEQ). 

Jeśli więc usługa dotyczyła na przykład naprawy zawieszenia firmowego samochodu, dokładnie wypiszemy w nim wszystkie pojedyncze czynności, które wykonał mechanik. Chociażby: wymianę końcówki drążka kierowniczego, sworznia wahacza, łączników stabilizatora, tulei, sprężyn, łożyska, przekładni itd. Dzięki temu jako kierownik floty będziesz miał pełną wiedzę, co i kiedy zostało wymienione. „Przepływ” informacji o naprawach wygląda z kolei następująco: najpierw serwis wysyła uwagi do centrali sieci EuroWarsztat, a następnie my przekazujemy raport Tobie - otrzymujesz go drogą mailową razem z fakturą po każdej naprawie. Taka zbiorcza informacja pozwala zachować porządek i kontrolę nad wydatkami związanymi z bieżącym utrzymaniem floty. 

Jeśli zachodzi taka potrzeba, możesz też oczywiście omówić z nami wnioski zawarte w raporcie. Wystarczy tylko, że skontaktujesz się z dedykowanym opiekunek klienta, którego zawsze zapewnia sieć EuroWarsztat. Nasz pracownik pomoże Ci wyjaśnić ewentualne wątpliwości.     

Obsługa floty samochodowej - raportowanie

Raport pozwala zaplanować naprawy prewencyjne 

Jak wynika z badania ADAC 2021, do najczęstszych przyczyn awarii samochodowych należą: niesprawny akumulator – 46,3%; usterka silnika/sterowania silnikiem – 15,9%; alternator, rozrusznik, instalacja elektryczna – 10%; ogumienie i koła – 7,1%, układ paliwowy – 3,2%, układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja – 2,1%, układ oczyszczania spalin i wydech – 1,2%. I jeszcze jedna ciekawostka liczbowa: aż 67 proc. wizyt w warsztatach związanych jest z czynnościami naprawczymi, a więc udajemy się do mechanika dopiero wtedy, kiedy awaria już unieruchomi samochód. 

Dlaczego o tym wspominamy? Ponieważ kolejnym celem raportów jest przypominanie fleet managerowi o regularnej kontroli i prewencyjnych wymianach niektórych części eksploatacyjnych (ale nie tylko). Nasze raporty to po prostu znacznie więcej niż tylko podsumowanie czynności wykonanych już przez warsztat - często są to dokumenty prezentujące ogólny stan techniczny samochodu, ponieważ mogą pojawić się w nim zalecenia dotyczące dalszego utrzymania pojazdu

Chodzi o to, aby zapobiegać, zamiast leczyć. Jeśli podczas realizacji usługi wykonawca zauważy na przykład postępujące zużycie innych podzespołów, w raporcie znajdzie się sugestia, kiedy należałoby przeprowadzić taką naprawę prewencyjną. To ważne, ponieważ takie działania chronią Twój firmowy portfel przed niepotrzebnym wydatkiem: dobrze zadbane samochody spalają mniej paliwa, są mniej awaryjne i pomagają obniżyć koszty operacyjne. Działanie wyprzedzające pozwoli Ci też lepiej zaplanować wydatki na utrzymanie firmowego taboru. 

Chciałbyś zapytać o inne szczegóły współpracy z warsztatami należącymi do naszej sieci? Czekamy na Ciebie pod numerem 570 999 551 lub adresem mailowym . Na pewno odpowiemy na każde pytanie. Tymczasem życzymy szerokiej drogi!

Dowiedz się więcej o naszej obsłudze flotowej

Nasi dostawcy

  • Bosch - pozostałe Bosch - pozostałe
  • Delphi Delphi
  • Liqui Moly Liqui Moly
  • Textar Textar
  • Actia Actia
  • ATE ATE
  • Beta Beta
  • TRW TRW
  • Valeo Valeo
  • Bosal Bosal
  • Brembo Brembo
  • Dayco Dayco
  • Denso Denso
  • Exide Exide
  • Febi Febi
  • Gates Gates
  • Shell Shell
  • Hella Hella
  • Hengst Hengst
  • Holts Holts
  • Honeywell Honeywell
  • Johnson Controls Johnson Controls
  • KYB KYB
  • Schaefller Schaefller
  • Mahle Mahle
  • Mintex Mintex
  • Monroe Monroe
  • NGK NTK NGK NTK
  • Osram Osram
  • SKF SKF
  • Sogefi Sogefi
  • Walker Walker
  • Wix Filter Wix Filter
  • Yokohama Yokohama
  • ZF ZF
  • Contitech Contitech
  • Lotos Lotos
  • NTN SNR NTN SNR
  • NRF NRF
  • GSP GSP
  • NEOLUX NEOLUX
  • MANN-FILTER MANN-FILTER
  • AS PL AS PL
  • GKN GKN
  • Erling Erling
  • Corteco Corteco