• Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych: 280 w Polsce, ponad 6 tys. na Świecie
  • Dbamy o bezpieczeństwosprawdzaj stan swojego pojazdu w naszych punktach serwisowych
  • Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych: 280 w Polsce, ponad 6 tys. na Świecie

    Rozrusznik nie przestaje się obracać - co zrobić?

    8 stycznia 2020

    Rozrusznik uruchamia silnik spalinowy. Najczęściej spotykane rozruszniki elektryczne, to silniki prądu stałego, które służą do obracania wału korbowego silnika oraz do nadawania mu odpowiedniej prędkości obrotowej. Prędkość ta pozwala na rozpoczęcie samodzielnej pracy przez silnik. Rozrusznik pobiera najwięcej energii elektrycznej z akumulatora podczas uruchamiania silnika. Składa się on m.in. z głowicy, bendiksa (wraz z zabezpieczeniem oraz podstawą zabezpieczenia), przekładni, automatu i jego sprężyny, pokrywy przekładni, wirnika, stojana, szczotkotrzymacza oraz tylnej pokrywy. Całość uzupełniają odpowiednie śruby.

     

    Budowa rozrusznika

     

     Ten ważny element w układzie elektrycznym samochodu może ulec różnym usterkom. Jeśli uszkodzenie daje o sobie znać w postaci ciągłej pracy rozrusznika (nie przestaje się obracać) w przypadku, gdy powinien się zatrzymać, to możliwe są poniższe usterki m.in. o charakterze mechanicznym.

    - Uszkodzony i przycierający się łącznik elektromagnetyczny w tulei bądź w widełkach. Przyczyną takiego uszkodzenia może być zabrudzenie pyłem lub zgęstniałym starym smarem. Naprawa polega na wymianie łącznika elektromagnetycznego na nowy lub jego oczyszczenie.

    - Uszkodzony zębnik bendiksu kleszczący się w zębniku koła zamachowego. Konieczna będzie wizyta w warsztacie mechaniki pojazdowej celem oględzin kilku elementów oraz wymiany bendiksu.

    - Uszkodzony zębnik wieńca koła zamachowego kleszczący się w zębniku bendiksu lub suma uszkodzeń tych obu elementów.

    Uszkodzenie zębników nie musi powodować ciągłej pracy rozrusznika, a tylko ich zwłoczne rozłączenie. Podczas oględzin tych elementów w warsztacie mechaniki pojazdowej dokonana będzie diagnostyka. W grę wchodzi także wymiana wieńca koła zamachowego, a w skrajnych przypadkach wymiana obu tych elementów.

     

    Warto na bieżąco diagnozować występujące usterki:

    >>>Znajdź najbliższy serwis EuroWarsztat<<<

    Newsletter

    Zgadzam się na przetwarzanie podanych danych osobowych w celu otrzymywania newslettera.
    Wyrażenie zgody jest dobrowolne i może być w każdej chwili cofnięte.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Groupauto Polska Sp. z o.o., z siedzibą Aleje Jerozolimskie 56C, 00-803 Warszawa. Podane dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO1 oraz uśude2 tj. na podstawie wyrażonej zgody w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną (newsletter) na podany w formularzu rejestracji adres email.

    PEŁNA TREŚĆ KLAUZULI