• EuroWarsztat i Febisponsorami programów w TVN Turbo
  • EuroWarsztat i NTN-SNRsponsorami programów w TVN Turbo
  • Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych: 280 w Polsce, ponad 6 tys. na Świecie
  • Dbamy o bezpieczeństwosprawdzaj stan swojego pojazdu w naszych punktach serwisowych
  • Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych: 280 w Polsce, ponad 6 tys. na Świecie

    Kierowco, zwracaj uwagę na rzetelne dane techniczne oświetlenia

    7 listopada 2019

    Na polskim rynku wciąż można spotkać wiele produktów, których producenci nie podają rzeczywistych wartości elementów oświetlenia, tylko ich najwyższe lub szacowane wartości. Jest to wprowadzanie kierowców w błąd, ponieważ dane techniczne nie są faktycznie mierzone, tylko wyznaczane metodami analitycznymi. 

    Tymczasem trzeba wiedzieć, że na finalną wartość strumienia świetlnego ma wpływ bardzo wiele czynników związanych z konstrukcją lampy. 

    Lampa powinna być rozgrzana

    Po pierwsze, niektóre marki podają sumę wartości strumienia świetlnego na podstawie pojedynczych diod uzyskanych z kart katalogowych, ale to błędne podejście, bo cała oprawa nigdy takich parametrów nie osiąga. 

    Po drugie, powszechną praktyką jest także podawanie maksymalnej wartości strumienia świetlnego, którą źródło światła emituje wyłącznie w momencie włączania. Mowa o tzw. zimnych lumenach. Prawda jest jednak taka, że gdyby zmierzyć rzeczywistą wartość strumienia świetlnego, byłaby ona zauważalnie niższa. 

    Jak wynika z niektórych badań, gorące lumeny (hot lumens) - a więc strumień światła przy pełnym rozgrzaniu i ustabilizowaniu diody - mogą mieć wartość nawet do 40 proc. niższą, niż zimne lumeny. Koniecznie trzeba o tym pamiętać. 

    Patrz na dane opisane na opakowaniach

    Warto więc korzystać z produktów firm, które nigdy nie używają takich metod określania parametrów. 

    W przypadku lamp marki OSRAM, podawana wartość w lumenach zawsze jest rzeczywistą  oceną strumienia świetlnego zmierzoną w czasie ciągłej, stabilnej pracy diody (czyli hot lumens). Nie jest więc wyznaczana w momencie uruchamiania lampy, kiedy chwilowo ma wyższą wartość, nie stanowi wyliczenia teoretycznego, ani sumy wartości strumieni świetlnych poszczególnych diod. W takiej sytuacji kierowca ma pewność, że światło uzyskane z opraw w warunkach drogowych odzwierciedli dane opisane na opakowaniu. 

    Takie informacja można znaleźć także w nowej gamie produktów OSRAM, czyli lampach roboczych i drogowych LEDriving.

    >>>Znajdź najbliższy serwis EuroWarsztat, który oferuje sprawdzone produkty LED<<<

    Newsletter

    Zgadzam się na przetwarzanie podanych danych osobowych w celu otrzymywania newslettera.
    Wyrażenie zgody jest dobrowolne i może być w każdej chwili cofnięte.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Groupauto Polska Sp. z o.o., z siedzibą Aleje Jerozolimskie 56C, 00-803 Warszawa. Podane dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO1 oraz uśude2 tj. na podstawie wyrażonej zgody w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną (newsletter) na podany w formularzu rejestracji adres email.

    PEŁNA TREŚĆ KLAUZULI