KONFERENCJA EUROWARSZTAT

19 kwietnia 2019

Udostępnij artykuł:

KONFERENCJA EUROWARSZTAT

Z każdym rokiem wzrastają oczekiwania klienta, a świadomość rosnących wymagań, pozwala nadążać za dynamicznie rozwijającym się rynkiem. Adam postawił nam istotne pytania: Czy chcemy być tetrykami, czy profesjonalistami? Trzymać się kurczowo przeszłości, czy być nowocześni?

Poprzez filmy video, ekspert pokazywał dobre i złe praktyki w komunikacji. Temat ten, pozwala właścicielom warsztatów na zyskanie rynkowej przewagi i może zmienić postrzeganie ich biznesu. Trzeba wejść na wyższy poziom komunikacji, w innym razie konkurencja nas wyprzedzi. Nie ma tu miejsca na usilne dążenie do udowadnianie komuś racji, ignorancję i krytykę, a nawet lekceważenie.

Warto zadać sobie pytania: Jak chcemy być postrzegany przez nasze dzieci, rodzinę, sąsiadów? Jaką firmą chcemy zostać? Jakich chcemy mieć pracowników? A jakich klientów?

Tetrykiem zostajemy, gdy:

Nie interesujemy się tym, co mówi druga osoba i patrzymy tylko na swoje interesy. Trzymamy się utartych, startych schematów i usilnie argumentujemy swoje racje niepotrzebnie udowadniając niekompetencję drugiej osoby.

Profesjonalistą zostajemy, gdy:

  • Słuchamy tego, co mówi druga strona.
  • Patrzymy tylko na potrzeby drugiej osoby.
  • Wysłuchujemy i staramy się zrozumieć.
  • Szukamy rozwiązań.
  • Szanujemy drugiego człowieka.

Doradca biznesu akcentował, jak ważne jest przekonanie do zmian naszych pracowników, a żeby było to możliwe ważne są w rozmowie z nimi takie zasady, jak:

  • Sam bądź przekonany do zmian.
  • Bądź konsekwentny w ich realizacji.
  • Pokaż rezultaty.
  • Przedstaw korzyści.
  • Wskaż sens zmian.
  • Poproś.
  • Powiedz, dlaczego Ci na tym zależy.
  • Doceniaj.