19 kwietnia 2019
Z każdym rokiem wzrastają oczekiwania klienta, a świadomość rosnących wymagań, pozwala nadążać za dynamicznie rozwijającym się rynkiem. Adam postawił nam istotne pytania: Czy chcemy być tetrykami, czy profesjonalistami? Trzymać się kurczowo przeszłości, czy być nowocześni?
Poprzez filmy video, ekspert pokazywał dobre i złe praktyki w komunikacji. Temat ten, pozwala właścicielom warsztatów na zyskanie rynkowej przewagi i może zmienić postrzeganie ich biznesu. Trzeba wejść na wyższy poziom komunikacji, w innym razie konkurencja nas wyprzedzi. Nie ma tu miejsca na usilne dążenie do udowadnianie komuś racji, ignorancję i krytykę, a nawet lekceważenie.
Warto zadać sobie pytania: Jak chcemy być postrzegany przez nasze dzieci, rodzinę, sąsiadów? Jaką firmą chcemy zostać? Jakich chcemy mieć pracowników? A jakich klientów?
Tetrykiem zostajemy, gdy:
Nie interesujemy się tym, co mówi druga osoba i patrzymy tylko na swoje interesy. Trzymamy się utartych, startych schematów i usilnie argumentujemy swoje racje niepotrzebnie udowadniając niekompetencję drugiej osoby.
Profesjonalistą zostajemy, gdy:
- Słuchamy tego, co mówi druga strona.
- Patrzymy tylko na potrzeby drugiej osoby.
- Wysłuchujemy i staramy się zrozumieć.
- Szukamy rozwiązań.
- Szanujemy drugiego człowieka.
Doradca biznesu akcentował, jak ważne jest przekonanie do zmian naszych pracowników, a żeby było to możliwe ważne są w rozmowie z nimi takie zasady, jak:
- Sam bądź przekonany do zmian.
- Bądź konsekwentny w ich realizacji.
- Pokaż rezultaty.
- Przedstaw korzyści.
- Wskaż sens zmian.
- Poproś.
- Powiedz, dlaczego Ci na tym zależy.
- Doceniaj.