Kiedy warto wymienić płyn do spryskiwaczy na zimowy?

Kiedy warto wymienić płyn do spryskiwaczy na zimowy?

Kiedy temperatura za oknem zaczyna zbliżać się do zera, trzeba przygotować samochód na nadejście mrozów. A jednym ze słusznych kroków jest wymiana płynu do spryskiwaczy.

Istnieje grupa klientów, która co roku przygotowuje samochód do sezonu zimowego a jednym z elementów tych przygotowań jest wymiana płynu do spryskiwaczy. A jak to mówią: lepiej zapobiegać niż leczyć.

Usługa wymiany płynu do spryskiwaczy nie jest popularną usługą w warsztatach samochodowych. Powody to głównie względy finansowe. W okresie jesiennym kiedy temperatury na zewnątrz są jeszcze dodatnie klienci samodzielnie kupują i wlewają płyn zimowy. Kiedy temperatura na zewnątrz zbliża się do 0 stopni, klienci którzy „zostali” z letnim płynem  w zbiorniku, często mieszają letni płyn z płynem lub koncentratem zimowym obniżając tym samym temperaturę zamarzania płynu. Niestety istnieje grono klientów, którzy trafiają do warsztatu z awarią układu oczyszczania szyb, spowodowaną właśnie zamarznięciem letniego płynu w układzie. Jednak w większości przypadków sama wymiana płynu już nic nie daje. Takie wizyty często kończą się wymianą uszkodzonych elementów układu m.in. pękniętych zbiorniczków, wężyków czy dysz spryskiwacza.

Trzeba pamiętać, że płyn letni ma wysoką zawartość wody i dolewając do niego płyn/koncentrat zimowy zmieniamy właściwości mrozoodporne tego drugiego. Dlatego zawsze warto sprawdzić i zweryfikować czy zamarzalność, którą uzyskaliśmy jest odpowiednia do aktualnie panujących temperatur. Jest to tańszy i szybszy wariant niż wypompowanie płynu letniego ze zbiorniczka i wlanie zimowego. Największą niewiadomą w tego typu operacjach jest efekt zapachowy takiego płynu. Mieszanie dwóch różnych płynów ze sobą może dać nam zaskakująco dobre rezultaty, ale także może okazać się, że zapach płynu będzie nie do zniesienia.  

Każdy z EuroWarsztatów korzysta z rozwiązań, które są dla niego i jego klientów najbardziej optymalne. W większości serwisów spotkamy zarówno tradycyjne opakowania z płynem do spryskiwaczy jak i koncentraty oraz tabletki. Pierwsze rozwiązanie jest nadal najbardziej powszechnym i najczęściej wybieranym przez klientów. Dla bardziej wymagających oraz osób, które chcą mieć płyn zawsze pod ręką, a niekoniecznie wozić ze sobą 5-litrową bańkę, dostępne są koncentraty i tabletki, które można zmieścić w schowku.

EuroWarsztaty często zaopatrują się na bieżąco w płyn do spryskiwaczy, zamawiając 1-3 zgrzewek płynu dziennie. Jest to możliwe dzięki rozwiniętej sieci dystrybucji partnerów Groupauto Polska. Dzięki temu klienci warsztatu mogą w każdej chwili nabyć płyn.

Nasi dostawcy

  • Bosch - pozostałe Bosch - pozostałe
  • Delphi Delphi
  • Liqui Moly Liqui Moly
  • Textar Textar
  • Actia Actia
  • ATE ATE
  • Beta Beta
  • TRW TRW
  • Valeo Valeo
  • Bosal Bosal
  • Brembo Brembo
  • Dayco Dayco
  • Denso Denso
  • EXIDE EXIDE
  • Febi Febi
  • Filtron Filtron
  • Gates Gates
  • Shell Shell
  • Hella Hella
  • Hengst Hengst
  • Holts Holts
  • Honeywell Honeywell
  • Johnson Controls Johnson Controls
  • KYB KYB
  • Schaefller Schaefller
  • Mahle Mahle
  • Mintex Mintex
  • Monroe Monroe
  • NGK NTK NGK NTK
  • Osram Osram
  • SKF SKF
  • Sogefi Sogefi
  • Walker Walker
  • Wix Filter Wix Filter
  • Yokohama Yokohama
  • ZF ZF
  • Contitech Contitech
  • Lotos Lotos
  • NTN SNR NTN SNR
  • NRF NRF
  • GSP GSP
  • NEOLUX NEOLUX
  • MANN-FILTER MANN-FILTER
  • AS PL AS PL
  • GKN GKN
  • Erling Erling
  • Corteco Corteco
  • MISFAT MISFAT
  • MECAFILTER MECAFILTER