15 maja 2020
Wybuch epidemii spowodował powszechne zaniepokojenie przedsiębiorców na całym świecie. Koronawirus mocno sparaliżował branżę motoryzacyjną i zakłócił działalność usług serwisowania i napraw pojazdów. Nieoczekiwanie wielu przedsiębiorców stanęło w obliczu trudnych decyzji zwiększających szansę na przetrwanie.
Międzynarodowa Sieć EuroWarsztat nie pozostała obojętna wobec swoich serwisów. Członkowie sieci zasługują na wsparcie i na to, aby nie ponosić negatywnych konsekwencji pozostających poza ich kontrolą. Wychodząc naprzeciw nowym wyzwaniom, EuroWarsztat szybko określił strategię i wypracował szereg rozwiązań łagodzących wpływ COVID-19 na biznes.
W związku z tym, sieć zdecydowała o umorzeniu opłaty przynależność do sieci za kwiecień dla warsztatów, które znalazły się w trudnej sytuacji finansowej. Jednocześnie terminowe płatności zostały premiowane punktami w programie lojalnościowym. Sam program EuroClub, wspierający zarządzanie warsztatem, rozszerzył gamę produktów ochronne osobistej takiej jak maseczki na twarz, folie ochronne, czy przyłbice. Efektywną bronią w walce z epidemią okazały się szkolenia w formie Webinariów online poruszające zagadnienia związane z zarządzaniem biznesem w dobie kryzysu. Zorganizowano również szereg spotkań i szkoleń technicznych przez Internet dla mechaników. Pamiętaliśmy o przygotowaniu poradników i materiałów wizerunkowych na czas epidemii. Wdrożyliśmy elektroniczny system przesyłania faktur, co znacznie usprawniło przepływ dokumentacji. Mimo trudnej sytuacji, sieć nie zapomniała o stałych działaniach marketingowych wspierających pozyskanie klientów, jak: pomoc przy tworzeniu kampanii internetowych w Google Adword i Facebook i przy optymalizacji oraz aktualizacji wizytówek Google Moja Firma, a także w promowaniu marki w social media czy w ogólnopolskiej telewizji.
Same serwisy EuroWarsztat wykazały ogromną determinację w trudnym okresie, wspierając służby walczące z epidemią. Zapraszając na bezpłatne ozonowanie pojazdów, pokazały co znaczy siła grupy i co jest dla nich priorytetem. Jesteśmy dumni z ich mobilizacji. Członkostwo w sieci EuroWarsztat oznacza bycie częścią większej siły, której fundamentem jest partnerstwo i wsparcie każdej jednostki.
Bezinteresowne wsparcie warsztaty otrzymały również od firmy Alliance Automotive Group – udziałowca firmy Groupauto Polska, organizatora sieci EuroWarsztat. Wszystkie zrzeszone warsztaty otrzymały pakiety „bezpieczny restart”, zawierające rękawiczki jednorazowe dla pracowników i klientów oraz maseczki wielokrotnego użytku.
Nasza sieć ciągle wzrasta w siłę. Działając razem, możemy szybciej sprostać wszelkim trudnościom. Choć niezwykle trudno wypracować odpowiednie rozwiązania na nowe zagrożenie, jesteśmy mocno zaangażowani w pomoc naszym serwisom. W nowej rzeczywistości zjednoczenie na poziomie nie tylko lokalnym, ale i międzynarodowym, stanowi potężne oręże w walce o lepsze jutro. Jesteśmy pewni, że kiedy skończy się kryzys, nadal będziemy razem.