GDi – na dobre warto poczekać

GDi – na dobre warto poczekać

GDI, czyli silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, istnieje na rynku już od lat 50-tych XX wieku. Jednak ten paliwooszczędny układ zyskał największą popularność w samochodach osobowych dopiero w ostatniej dekadzie. Obecnie ponad jedna trzecia lekkich pojazdów użytkowych produkowanych na świecie jest wyposażona w system paliwowy GDI – do których firma Delphi Technologies dostarczyła ponad cztery miliony układów!

Z pewnością jest tak w przypadku bezpośredniego wtrysku benzyny. To rozwiązanie, nazywane w skrócie GDi, istnieje na rynku już od dłuższego czasu. Mimo że debiut miał miejsce w połowie lat 50-tych XX wieku, ten paliwooszczędny układ zyskał największą popularność w samochodach osobowych dopiero w ostatniej dekadzie. W związku z tym, że w kolejnych latach systemy GDi będą coraz istotniejszym elementem oferty, zastanówmy się co to oznacza dla warsztatów i ich dostawców oraz przyjrzyjmy się bliżej ewolucji technologii bezpośredniego wtrysku benzyny.

Chociaż przez wielu uważana za nową technologię, technologia GDi sięga początków XX wieku, kiedy to Leon Levavasseur, inżynier specjalizujący się w budowie elektrowni, opracował ją na potrzeby pierwszego na świecie silnika V8. Od tego czasu konstrukcja ta szybko stała się preferowanym modelem do budowy wysokowydajnych silników lotniczych, zwłaszcza w Niemczech. Jednak zapotrzebowanie na zaawansowane materiały oznaczało, że rozwiązanie nie odniosło sukcesu w produkcji samochodów aż do modelu Mercedes 300 SL, słynnego Gullwing, w 1955 roku. Nawet wtedy „sukces” ograniczał się do małych, w dużej mierze produkowanych ręcznie, serii produkcyjnych. Przenieśmy się 60 lat w przyszłość – to czas rozkwitu technologii GDi! Ale skąd wynika ta nagła zmiana?

To proste – przyczyną są emisje, a raczej obowiązujące ograniczenia w tym zakresie! Od początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku nowe samochody musiały spełniać coraz surowsze normy emisji spalin. Do 2021 r. europejskie normy wyznaczą ograniczenie całkowitej emisji CO2 do maksymalnej średniej wartości 95 g/km, co oznacza istotną redukcję w porównaniu ze średnią UE wynoszącą 118,5 g/km w 2017 r. Aby osiągnąć te cele, jak również zmniejszyć poziom zużycia paliwa, producenci pojazdów sięgają po wszelkie dostępne rozwiązania technologiczne. Jednym z nich jest znana już technologia GDi.

Obecnie ponad jedna trzecia lekkich pojazdów użytkowych produkowanych na świecie jest wyposażona w system paliwowy GDi – do których firma Delphi Technologies dostarczyła ponad cztery miliony układów! Według prognoz globalny rynek GDi będzie rósł o ponad 10% rocznie aż do 2026 r., co oznacza, że zwiększy się liczba właścicieli pojazdów poszukujących wysokiej jakości niezależnych napraw. Jest to znacząca okazja do świadczenia usług, której nie wolno przegapić!

Natomiast dobrą wiadomością jest to, że można łatwo skorzystać z nadarzającej się szansy do zwiększenia sprzedaży. Dzięki współpracy z Delphi Technologies, wiodącym producentem systemów GDi o jakości wyposażenia oryginalnego, możesz zyskać dostęp do wszystkiego, co potrzebne, aby wejść w jeden z najszybciej rozwijających się segmentów napraw pojazdów. Nasz zupełnie nowy program serwisowy GDi obejmuje wtryskiwacze i pompy OE, które można stosować w ponad 2,1 mln popularnych pojazdów PSA wyposażonych w nasze układy GDi, a także zestawy serwisowe, elektroniczne i hydromechaniczne narzędzia diagnostyczne, sprzęt testowy oraz odpowiedni wybór szkoleń. Dzięki tym możliwościom będziesz w stanie świadczyć we własnym zakresie bardzo lukratywne usługi, generując dodatkowe przychody i zyski dzięki istniejącym, jak i nowym klientom. Profesjonalni serwisanci w warsztatach wybierają tylko sprawdzone rozwiązania. Dobrze o tym wiedzą mechanicy serwisów EuroWarsztat, którzy na co dzień pracują z produktami Delphi Technologies i systemami GDI.
Rozwiązania GDi długo czekały na swój czas – ale teraz, gdy ich popularność gwałtownie rośnie, nie zwlekaj z inwestycją w ten ekscytujący, szybko rozwijający się segment rynku.

Części GDi są już dostępne!

Dzięki nowym programie serwisowym GDi Delphi Technologies zyskasz dostęp do pomp i wtryskiwaczy OE oraz zestawów serwisowych do ponad 2,1 mln popularnych pojazdów PSA. 

 

Program

Nr ref. Delphi Technologies

Opis

Nr ref. VM

PSA 1.2l 3cyl Euro 6.1

28579609

Wtryskiwacz

9810335380 | 3645946

PSA 1.2l 3cyl Euro 6.1

28377613

Pompa

9819061280 | 3639868 | 3553424

PSA 1.2l 3cyl Euro 6.1

28452629

Zestaw serwisowy wtryskiwacza

1611718680 | 3645947

PSA 1.2l 3cyl Euro 6.2

28581176

Wtryskiwacz

9822716080

PSA 1.2l 3cyl Euro 6.2

28446039

Pompa

9812133780

PSA 1.2l 3cyl Euro 6.2

28592121

Zestaw serwisowy wtryskiwacza

1637833380

Dodatkowo program Delphi Technologies obejmuje:

  • Kompleksowe elektroniczne i hydrauliczne rozwiązania diagnostyczne z testerem diagnostycznym OBD
  • HD3000: tester układów wysokiego ciśnienia umożliwiający bezpieczne elektroniczne kontrolowanie dowolnego punktu testowego układu wysokiego ciśnienia do 3000 bar
  • LP35: tester układów niskiego ciśnienia o szerokim zakresie opcji kontrolnych
  • Zestaw do testowania wtryskiwaczy elektromagnetycznych umożliwiający sprawdzenie indukcyjności, rezystancji i izolacji wtryskiwaczy oraz aktywowanie komponentów
  • Plus specjalistyczne urządzenie testujące umożliwiające testowanie zarówno systemów GDi, jak i systemów wtrysku paliwa (PFi) w ciągu zaledwie pięciu minut, a także szkolenia na poziomie OE.
  • Dzięki dostępowi do części OE, narzędzi i know-how producenta OE, możesz teraz zaoferować swoim klientom kompletne rozwiązanie do serwisowania układów GDi.

Gdzie dowiedzieć się więcej o GDi? Najlepiej od sprawdzonego fachowca. Właściciele aut mogą skorzystać ze strony Mapa warsztatów i tam znaleźć listę warsztatów w okolicy, aby skontaktować się z jednym z nich.

 

Nasi dostawcy

  • Bosch - pozostałe Bosch - pozostałe
  • Delphi Delphi
  • Liqui Moly Liqui Moly
  • Textar Textar
  • Actia Actia
  • ATE ATE
  • Beta Beta
  • TRW TRW
  • Valeo Valeo
  • Bosal Bosal
  • Brembo Brembo
  • Dayco Dayco
  • Denso Denso
  • Exide Exide
  • Febi Febi
  • Filtron Filtron
  • Gates Gates
  • Shell Shell
  • Hella Hella
  • Hengst Hengst
  • Holts Holts
  • Honeywell Honeywell
  • Johnson Controls Johnson Controls
  • KYB KYB
  • Schaefller Schaefller
  • Mahle Mahle
  • Mintex Mintex
  • Monroe Monroe
  • NGK NTK NGK NTK
  • Osram Osram
  • SKF SKF
  • Sogefi Sogefi
  • Walker Walker
  • Wix Filter Wix Filter
  • Yokohama Yokohama
  • ZF ZF
  • Contitech Contitech
  • Lotos Lotos
  • NTN SNR NTN SNR
  • NRF NRF
  • GSP GSP
  • NEOLUX NEOLUX
  • MANN-FILTER MANN-FILTER
  • AS PL AS PL
  • GKN GKN
  • Erling Erling
  • Corteco Corteco