• EuroWarsztat i Febisponsorami programów w TVN Turbo
  • EuroWarsztat i NTN-SNRsponsorami programów w TVN Turbo
  • Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych: 280 w Polsce, ponad 6 tys. na Świecie
  • Dbamy o bezpieczeństwosprawdzaj stan swojego pojazdu w naszych punktach serwisowych
  • Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych: 280 w Polsce, ponad 6 tys. na Świecie

    Co to jest Carbon Boost 2.0?

    25 października 2019

    W wyniku rozładowywania akumulatora nieprzewodzące cząsteczki siarczanów stopniowo pokrywają płyty ujemne, izolując je od elektrolitu. W takiej sytuacji duża ilość energii jest wykorzystywana na rozpuszczenie siarczanów, co obniża efektywność ładowania. Wysoko powierzchniowy węgiel w akumulatorach z technologią Carbon Boost zapewnia doskonałe przewodnictwo, dzięki czemu siarczany rozpuszczają się znacznie szybciej.

    Carbon Boost to unikalne rozwiązanie Exide, polegające na zastosowaniu dodatków węglowych na płytach ujemnych akumulatora. Zostało one po raz pierwszy zaimplementowane w akumulatorach do pojazdów Start-Stop na rynku oryginalnego wyposażenia. Ciągłe badania rynku, zaostrzone przepisy dotyczące wydzielania spalin i coraz większe wymagania klientów w zakresie zdolności przyjmowania ładunku i dostępności energii skłoniły Exide do stworzenia technologii Carbon Boost 2.0.

    Carbon Boost 2.0 wykorzystuje ulepszone dodatki węglowe, łącząc w sobie zoptymalizowaną strukturę powierzchni płyt ze znacznie lepszą przewodnością. Umożliwia to lepszy przepływ ładunku, co skutkuje bezkonkurencyjnymi możliwościami ładowania. Ponad to, pomaga to rozpuszczać gromadzące się na płytach ujemnych akumulatora siarczany, które zmniejszają możliwość efektywnego ładowania.

    Rozwiązanie Carbon Boost 2.0 jest też odpowiedzią na zaostrzone przepisy Unii Europejskiej (które wejdą w życie w 2021r.), zgodnie z którymi ilość emitowanego przez samochód dwutlenku węgla nie może przekraczać 95g/km. W nowej  ogólnoświatowej procedurze pomiarowej, Światowej Zharmonizowanej Procedurze Badania Pojazdów Lekkich (WLTP), bada się zużycie akumulatora i przekłada je na zużycie paliwa oraz poziom CO2 wydzielanego przez pojazd. W związku z tym, technologia Carbon Boost 2.0 maksymalizuje akceptację ładunku elektrycznego, dzięki czemu:

    - akumulator przyjmuje o 75% więcej ładunku niż starsze akumulatory

    - pod koniec testu wykazuje się mniejsze zużycie akumulatora (2,5x mniejsze zużycie w porównaniu ze starszymi akumulatorami).

    Pozostałymi zaletami tej technologii są szybsze ładowanie (2x szybsze ładowanie w porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami) i dłuższa żywotność (wyższy średni stan naładowania przez cały okres eksploatacji akumulatora). Szybsze ładowanie zmniejsza ryzyko awarii, utrzymując akumulator w wyższym stanie naładowania przez dłuższy czas.

    Technologia Carbon Boost 2.0 stosowana jest w akumulatorach Centra Futura, Exide Premium oraz gam AGM i EFB obu marek.

     

    Eksperci w serwisach EuroWarztat zajmą się doborem odpowiedniego akumulatora do Twojego auta.

    Znajdź EuroWarsztat w Twojej okolicy >>>>>>>www.eurowarsztat.pl/mapa-warsztatow

    Newsletter

    Zgadzam się na przetwarzanie podanych danych osobowych w celu otrzymywania newslettera.
    Wyrażenie zgody jest dobrowolne i może być w każdej chwili cofnięte.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Groupauto Polska Sp. z o.o., z siedzibą Aleje Jerozolimskie 56C, 00-803 Warszawa. Podane dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO1 oraz uśude2 tj. na podstawie wyrażonej zgody w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną (newsletter) na podany w formularzu rejestracji adres email.

    PEŁNA TREŚĆ KLAUZULI