• Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych: 280 w Polsce, ponad 6 tys. na Świecie
  • Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych: 280 w Polsce, ponad 6 tys. na Świecie
  • Dbamy o bezpieczeństwosprawdzaj stan swojego pojazdu w naszych punktach serwisowych

    Skąd się bierze wilgoć wewnątrz układu klimatyzacji samochodowej?

    14 sierpnia 2019

    Wilgoć do układu klimatyzacji jest absorbowana przez higroskopijny olej sprężarkowy poprzez mniejszą porowatość gumy przewodów elastycznych, na łączeniach elementów układu klimatyzacji a w największym stopniu przez uszczelnienie wału kompresora.

    Każda nieszczelność (niewłaściwy montaż, rozszczelnienie) na układzie klimatyzacji wiąże się z dużą absorbcją wilgoci i zapełnianiem wkładu filtro-osuszacza.

    Oleje niskiej jakości, tzw. “single end capped – otwarte chemicznie” – mają ogromne zgolności pochłaniania wilgoci i dodatkowo łączną się z nią co w reakcji hydrolizy powoduje wytwarzanie kwasu wewnątrz układu klimatyzacji.

    Oleje stosowane na rynku OE oraz stosowane w kompresorach NRF są to oleje PAG “double end capped – zamknięte chemicznie” z bardzo niskim potencjałem pochłaniania wilgoci. Jedną z niewątpliwych zalet takiego oleju jest brak reakcji chemicznej z jakąkolwiek substancją w układzie.

     

    Takie oleje wykorzystywane są w kompresorach NRF,

    dostępnych w EuroWarsztacie >>>>>>>>>> www.eurowarsztat.pl/mapa-warsztatow

    Newsletter

    Zgadzam się na przetwarzanie podanych danych osobowych w celu otrzymywania newslettera.
    Wyrażenie zgody jest dobrowolne i może być w każdej chwili cofnięte.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Groupauto Polska Sp. z o.o., z siedzibą Aleje Jerozolimskie 56C, 00-803 Warszawa. Podane dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO1 oraz uśude2 tj. na podstawie wyrażonej zgody w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną (newsletter) na podany w formularzu rejestracji adres email.

    PEŁNA TREŚĆ KLAUZULI