• EuroWarsztat i Febisponsorami programów w TVN Turbo
  • EuroWarsztat i NTN-SNRsponsorami programów w TVN Turbo
  • Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych: 280 w Polsce, ponad 6 tys. na Świecie
  • Dbamy o bezpieczeństwosprawdzaj stan swojego pojazdu w naszych punktach serwisowych
  • Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych: 280 w Polsce, ponad 6 tys. na Świecie

    Jaki rozrusznik stosuje się w aucie z systemem Start – Stop?

    24 października 2019

    System Start-Stop to układ elektroniczny, który wyłącza i włącza silnik. Stosuje się go w nowych autach od kilku lat z konieczności ograniczenia poziomu emisji CO2.

    System ma ograniczyć emisję CO2 oraz zużycie paliwa. Zaczyna działać (wyłącza silnik) po zatrzymaniu auta, ustawieniu przez kierowcę drążka w pozycji neutralnej (skrzynia manualna) i zdjęciu nogi z pedału sprzęgła. Podczas postoju urządzenia elektryczne działają bez zmian. Wciśnięcie pedału sprzęgła wzbudza system – czujnik pedału wysyła sygnał o konieczności uruchomienia silnika, który zostaje uruchomiony po naciśnięciu pedału gazu. W autach z automatyczną skrzynią biegów czujnik znajduje się pod pedałem hamulca. System powoduje największe ograniczenia podczas jazdy miejskiej oraz podczas stania w korkach.

    System niesie za sobą konieczność częstszego uruchamiania silnika, więc elementy współpracujące z silnikiem muszą być wzmocnione.

    Rozruszniki do systemów Start - Stop są zaprojektowane, aby sprostać wielokrotnie większej liczbie rozruchów. Mają one wzmocnioną konstrukcję, charakteryzującą się przede wszystkim większą wytrzymałością i trwałością (dobrą jakością) użytych materiałów. Dotyczy to samej obudowy, jak i wszystkich elementów złożeniowych, czyli łożyskowań, przekładni planetarnej, mechanizmów zazębiających, komutatora, szczotek/szczotko trzymacza.

    Pozostałe funkcje oraz zasadnicza budowa niczym się nie różni od standardowego rozrusznika.

    Warto zwrócić uwagę, że rozrusznik typu Start - Stop jest tylko jednym z ważnych elementów całościowego systemu. Żywotność i wytrzymałość rozrusznika zależy w dużej mierze od pozostałych rozwiązań konstrukcyjnych całego systemu Start - Stop.

     

    Sprawdź w najbliższym w EuroWarsztacie jaki rozrusznik wybrać!

    >>>>>>>www.eurowarsztat.pl/mapa-warsztatow

    Newsletter

    Zgadzam się na przetwarzanie podanych danych osobowych w celu otrzymywania newslettera.
    Wyrażenie zgody jest dobrowolne i może być w każdej chwili cofnięte.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Groupauto Polska Sp. z o.o., z siedzibą Aleje Jerozolimskie 56C, 00-803 Warszawa. Podane dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO1 oraz uśude2 tj. na podstawie wyrażonej zgody w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną (newsletter) na podany w formularzu rejestracji adres email.

    PEŁNA TREŚĆ KLAUZULI