• Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych: 280 w Polsce, ponad 6 tys. na Świecie
  • Międzynarodowa sieć serwisów samochodowych: 280 w Polsce, ponad 6 tys. na Świecie
  • Dbamy o bezpieczeństwosprawdzaj stan swojego pojazdu w naszych punktach serwisowych

    Moja klimatyzacja jest nieszczelna, co mogę zrobić?

    23 lipca 2019

    Nieszczelność klimatyzacji jest poważnym uszkodzeniem tego układu. Lokalizacją nieszczelności i naprawą układu powinien zająć się wyspecjalizowany warsztat. Lokalizacja nieszczelności powinna opierać się przede wszystkim na bezinwazyjnych metodach:

    1. wzrokowa – przy dużych nieszczelnościach wydobywający się wraz z czynnikiem chłodniczym olej pokrywa element z którego się wydostał i zaczyna absorbować zanieczyszczenia.
    2. za pomocą elektronicznego wykrywacza nieszczelności do danego czynnika chłodniczego.
    3. spraye pieniące się przy kontakcie z czynnikiem chłodniczym (Uwaga: niektórzy producenci stosują w nich substancje, które mogą powodować szybką korozję aluminium).

     

    Drugą metodą nie zagrażającą układowi klimatyzacji jest sprawdzanie szczelności za pomocą gazu obojętnego dla układu klimatyzacji: azot 100% - ciśnieniem do max.(sprawdzamy ewentualny spadek ciśnienia a nieszczelności szukamu najlepiej mikrofonem ultradźwiękowym lub stetoskopem),

    azot 95% + wodór 5% (tzw. gaz śladowy) – ciśnienie 5 bar, nieszczelność wykrywana jest za pomocą elektronicznego wykrywacza nieszczelności do wodoru.

    Najbardziej niebezpieczą dla kompresora ale niestety najczęściej stosowaną metodą jest zastosowanie barwnika UV.

    Po wykryciu nieszczelności jedną z powyższych metod układ musi być uszczelniony poprzez wymianę uszkodzonego elementu lub uszczelnienia i napełniony odpowiednią ilością czynnika i oleju. Jeżeli wyciek czynnika był powiązany z wyciekiem oleju to zalecane jest płukanie układu z uwagi na brak pewności co do ilości oleju w układzie. Oleje stosowane w klimatyzacji samochodowej są higroskopijne a wilgoć w układzie klimatyzacji jest wielce niepożądana. Dlatego jeżeli mamy podejrzenie nasycenia oleju wilgocią musi on być wydostany z układu i zastąpiony olejem o prawidłowych parametrach.

    A.Gertruda

    NRF

     

    Sprawdź szczelność klimatyzacji w najbliższym EuroWarsztacie

    >>>>>>>www.eurowarsztat.pl/mapa-warsztatow

    Newsletter

    Zgadzam się na przetwarzanie podanych danych osobowych w celu otrzymywania newslettera.
    Wyrażenie zgody jest dobrowolne i może być w każdej chwili cofnięte.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Groupauto Polska Sp. z o.o., z siedzibą Aleje Jerozolimskie 56C, 00-803 Warszawa. Podane dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO1 oraz uśude2 tj. na podstawie wyrażonej zgody w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną (newsletter) na podany w formularzu rejestracji adres email.

    PEŁNA TREŚĆ KLAUZULI