Warto Wiedzieć

  • 17 sierpnia 2017

    Usterka w Audi A6 - klimatyzacja

    Rozpatrywany przypadek, dotyczy pojazdu Audi A6 z silnikiem 3.0 z roku 2006. Pojazd trafił do warsztatu z powodu nie działającej klimatyzacji. Mechanik zajmujący się danym przypadkiem wykonał procedurę odzysku i uzupełnienia czynnik oraz oleju do wartości znamionowych. Mimo wszystko klimatyzacja nadal nie działała. Po dokonaniu diagnostyki komputerowej układu klimatronikc, system nie zarejestrował żadnego błędu. Przypadek trafił na infolinie techniczną...

    czytaj więcej >
  • 9 sierpnia 2017

    Usterka w Kia Sportage 2.0 - spalanie oleju silnikowego 1l/100 km

    W Kia Sportage 2.0 benzyna z 2002 roku z napędem 4X4 klient uskarża się na braki oleju silnikowego, który to spalał w dość dużych ilościach. Według relacji właściciela pojazdu około 1l na 100 km. Ale to nie koniec anomalii, z okolic tylnej części silnika słyszalny był ,,gwizd” po dokonaniu próby parametru ciśnienia sprężania, wynik badania był pozytywny a wskazywane wartości mieściły się w tolerancji producenta. Po dokonaniu analizy pracy silnika oraz diagnostyki komputerowej zdiagnozowano wypadanie zapłonu. Sprawa trafiła na infolinie techniczną...

    czytaj więcej >
  • 31 lipca 2017

    Usterka w Honda CR-V - klimatyzacja

    Honda CR-V z silnikiem 2,2 zasilanym olejem napędowym, rok produkcji 2008 trafiła do serwisu z objawami: po naprawie blacharko-lakierniczej klimatyzacja przestała działać. W sterowniku układu klimatyzacji oraz sterowniku silnika brak błędów. Serwis postanowił opróżnić i ponownie nabić układ klimatyzacji odpowiednią ilością czynnika chłodniczego oraz sprawdzić ciśnienie na manometrach (pokazywały prawidłową wartość). Nie nastąpiła poprawa...

    czytaj więcej >
  • 25 lipca 2017

    Usterka w Peugeot 206 - problemy z uruchomieniem silnika

    Peugeot 206 1.6 HDI 2006 rok cykliczne problemy z uruchomieniem silnika. W sterowniku silnika nie widnieją zapisane żadne kody usterek. W celu weryfikacji przeprowadzono analizę parametrów rzeczywistych. W momencie, gdy czujnik ciśnienia na zapłonie wskazuje w przybliżeniu około 300 bar nie istnieje możliwość uruchomienia silnika, natomiast w momencie, kiedy ciśnienie jest około 0-3 bar problem nie występuje. Wymiana czujnika ciśnienia paliwa rozwiązała problem z cyklicznym brakiem możliwości uruchomienia silnika.

    czytaj więcej >
  • 5 lipca 2017

    Usterka w Mazda 6 - problemy z uruchomieniem silnika

    Użytkownik infolinii technicznej zadzwonił z problemem, iż samochód Mazda 6 2003 r. 2.0D 89KW posiada problemy z uruchomieniem silnika. Gdy pedał przyspieszenia zostaje wciśnięty pojazd bezproblemowo odpala, jednak po jego zwolnieniu natychmiast gaśnie...

    czytaj więcej >
  • 29 czerwca 2017

    Usterka w Volvo XC90 - długi rozruch zimnego silnika

    Pojazd marki Volvo, model XC90 z 2004r napędzany benzynowym silnikiem 2.9 z dokładaną instalacją LPG. Właściciel pojazdu zgłasza notoryczne problemy dotyczące ciężkiego i długiego rozruch zimnego silnika. Serwis przed kontaktem z infolinią dokonuje wymiany akumulatora oraz rozrusznika, wskazane czynności nie przynoszą zamierzonego rezultatu.

    czytaj więcej >
  • 12 czerwca 2017

    Usterka w Opel Zafira 1.6

    Prezentowany przypadek serwisowy dotyczy pojazdu marki Opel Zafira z silnikiem 1.6, rok prod.: 1999 Pojazd trafił do serwisu z objawami: Na rozgrzanym silniku (najczęściej w korku) włącza się tryb awaryjny i samochód przestaje reagować na naciskanie na pedał gazu. Natomiast obroty silnika ustaliły się na 1100 obr/min. Pomaga jedynie wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu.

    czytaj więcej >
  • 29 maja 2017

    Usterka w Opel model Astra H

    Samochód marki Opel model Astra H. W jednym z serwisów naprawczych klient zgłosił problem polegający na braku możliwości uruchomienia ostrzegawczego sygnału dźwiękowego (tzw. klaksonu) podczas, gdy w pojeździe włączone są światła.

    czytaj więcej >
  • 12 maja 2017

    Usterka w Volvo XC90 - rozruch silnika

    Pojazd marki Volvo, model XC90 z 2004r napędzany benzynowym silnikiem 2.9 z dokładaną instalacją LPG. Właściciel pojazdu zgłasza notoryczne problemy dotyczące ciężkiego i długiego rozruch zimnego silnika. Serwis przed kontaktem z infolinią dokonuje wymiany akumulatora oraz rozrusznika, wskazane czynności nie przynoszą zamierzonego rezultatu. W następnym etapie ze względu na brak kodów usterek w sterownikach sieci pojazdu a w szczególności układzie sterowania silnika dokonane zostają czynności weryfikacyjne obejmujące, m.in. sprawdzenie: ciśnienie paliwa, ciśnienia sprężania silnika, stan koła impulsowego i samego czujnika położenia wału korbowego. Brak widocznych odstępstw od wartości nominalnych determinuje serwis do ominięcia fabrycznej wiązki obwodów zasilania czujnika położenia wału korbowego i podpięcia go w celach testowych na zewnętrznych przewodach doprowadzonych do sterownika silnika. Po mimo wskazanego brak widocznej poprawy w uruchomieniu zimnego silnika...

    czytaj więcej >
  • 31 marca 2017

    Usterka w Audi Q7 4.2 FSI

    Audi Q7 4.2 FSI z 2008 trafiła do warsztatu z problemem palącej się kontrolki ESP na wskaźniku przyrządu. Po dokonaniu diagnostyki komputerowej, oraz odczycie kodów usterek w sterowniku ABS, gdzie odczytano kod usterek 00526 Włącznik pedału hamulca. Po dokonaniu sprawdzenia instalacji elektrycznej stwierdzono, iż instalacja jest sprawna. Podjęto decyzje wymiany czujnika poleżenia pedału hamulca, jednak po wymianie danego elementu usterka nadal nie została usunięta. Po przekazaniu sprawy na infolinie, ekspert zlecił mechanikowi zwrócenia uwagi na prawidłowy montaż czujnika położenia pedału hamulca. Mechanik postępując z godnie z zaleceniami eksperta odnośnie montażu czujnika oraz skasowaniu kodów błędów, usterka została usunięta.

    czytaj więcej >

Newsletter

Zapisz się do newslettera aby otrzymywać najważniejsze informacje o promocjach i nowościach.

Zapoznaj się z polityką prywatności